CR150 Systémy kvality v hotelnictví a lázeňství

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Pavel Attl, Ph.D. (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Student získá základní přehled o tématu kvality a jejího managementu. Porozumí vývoji přístupů a současným koncepcím řízení kvality. Bude znát strukturu a obsah hlavních systémů managementu kvality, a to standardů ISO 9001, Modelu excelence EFQM a Modelu CAF. Pochopí principy a specifika řízení kvality v oblasti služeb cestovního ruchu. Bude mít přehled o vybraných národních systémech řízení kvality služeb cestovního ruchu v evropských zemích. Student bude umět analyzovat a posoudit řízení kvality v konkrétních podmínkách hotelových podniků, lázeňských a gastronomických organizací. Dokáže aplikovat teoretické poznatky standardů ISO do procesů poskytování služeb a bude schopen navrhovat řešení pro řízení a zlepšování těchto procesů.
Osnova
  • Osnova předmětu: • 1. Historie a současné koncepce managementu kvality • 2. Požadavky norem ISO 9000 a jejich uplatnění v cestovním ruchu • 3. Budování systému kvality podle ISO norem a jeho certifikace • 4. Auditování systému managementu kvality • 5. Národní systémy kvality služeb cestovního ruchu v Evropě a Český systém kvality služeb cestovního ruchu
Literatura
  • SYSEL Jiří. Systémy řízení kvality v cestovním ruchu, Praha: Vysoká škola hotelová v Praze, 2020, 30 s.
Výukové metody
Teoretická příprava, zpracování workshopů, skupinová diskuse
Metody hodnocení
Hodnocení workshopů, hodnocení seminární práce
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2015, zima 2016, zima 2017, zima 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.