CR202 Sales Technique and Operation of a Travel Agency

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy cestovní kancelář a cestovní agentura a základními rozdíly mezi těmito subjekty cestovního ruchu, včetně legislativy vymezující provoz cestovních kanceláří a agentur. Dále si student osvojí problematiku tvorby zájezdu cestovní kanceláří, kalkulaci tohoto zájezdu a následné techniky prodeje vytvořeného zájezdu. Znalosti: Student definuje základní pojmy související s cestovní kanceláří a cestovní agenturou. Je schopen přesně určit rozdíl mezi cestovní kanceláří a cestovní agenturou a legislativní požadavky na činnost cestovních kanceláří a cestovních agentur. Student získá vědomosti o základní kalkulaci zájezdu a ovládá základní techniky prodeje produktu cestovní kanceláře. Dovednosti:Student umí rozlišit činnost cestovních kanceláří a cestovních agentur a vysvětlit základní rozdíly v jejich činnosti. Dále je student schopen sestavit zájezd včetně základní kalkulace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Základní definice cestovního ruchu. Rozsah služeb v oblasti cestovního ruchu. Souvislosti volného času s cestovních ruchem, struktura volného času. 2. Historie cestovních kanceláří. 3. Legislativa provozu cestovních kanceláří a cestovních agentur. Zákon 159/1999., sb., souborné služby a spojené služby. Základní definice zájezdu. 4. Problematika kalkulace zájezdu. Vysvětlení pojmů forfaitový zájezd, fakultativní zájezd, garantovaný zájezd, gratuita. 5. Techniky prodeje zájezdu vytvořeného cestovní kanceláří. 6. Praktické vytvoření zájezdu včetně jeho kalkulace. 7. Prezentace vytvořeného produktu cestovní kanceláře, včetně distribučních kanálů.
Teaching methods (in Czech)
Student zpracuje seminární práci na dané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, jeho schopnosti formulovat odborný text. Student si v rámci zpracování seminární práce vyzkouší praktickou činnost tvorby zájezdu a jeho prodeje.
Assessment methods (in Czech)
Docházka 50%. Prezentace seminární práce 50%.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 4-4-4.
The course is also listed under the following terms summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/CR202