EK064 Financial Management

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Josef Vlček, CSc. (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/28, only registered: 0/28
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je rozšíření, prohlubování a doplnění znalostí a dovedností z oblasti podnikání ve sféře služeb. Koncept učení je postaven na průniku teoretických poznatků o podnikání, řízení podnikových aktivit a případových studií, které ilustrují spojení teorie a praxe.
Learning outcomes (in Czech)
ZNALOSTI: Předmět je zaměřen na ekonomickou situaci podniků v oblasti služeb. Výuka je založena na interdisciplinárním přístupu, s akcentem na marketingové strategie a taktiky. Studenti si upevní znalosti o hospodaření podniku v oblasti služeb, dokáží identifikovat a prognózovat ekonomický vývoj podnikatelského subjektu, jak v rámci samotného podniku, tak v jeho okolí. Efektem komplexního přístupu k podnikání jsou poznatky a postupy využitelné při rozhodování ve firmě. Kurz vede posluchače k porozumění mise a vize podniku, k zhodnocení jeho pozice na trhu služeb a k vypracování podnikatelského plánu. DOVEDNOSTI: Student se orientuje v rozboru ekonomické situace podniku, je schopen vytvořit byznys plán a realizovat jeho průběh v praxi. Předmět přináší a prohlubuje poznatky studentů z ekonomických disciplín a zdokonaluje jejich praktické dovednosti pro analýzu využití podnikových zdrojů.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Podnik v systému tržní ekonomiky. 2. Cíle podniku a jeho činnosti, okolí podniku. 3. Typologie podniků a jejich právní formy. Životní cyklus podniku. 4. Podnikové výrobní faktory a jejich organizace. Řízení lidských zdrojů. 5. Zásobování, výroba, odbyt. 6. Plánování aktivit (byznys plán) a marketingová strategie podniku. 7. Strategický a taktický marketing. Relační marketing. 8. Principy hospodaření podniku. 9. Případové studie – analýzy. 10. Případové studie – analýzy. 11. Případové studie – projekty řízení. 12. Případové studie – projekty řízení.
Literature
    required literature
  • • PETŘÍČEK. M. et al. (2019) Hospodaření podniku v sektoru služeb. 1. vydání. Praha: ExtraSYSTEM. Ediční řada Ekonomie a marketing. ISBN 978-80-87570-42-5. [dostupné: www.extrasystem.com/9788087570425.pdf]
  • • VLČEK, J. (2004) Ekonomika podniku. Praha: MJF. ISBN 80-86284-45-X
    recommended literature
  • CHARVÁT, J. Firemní strategie pro praxi. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1389-6
  • • KOTLER, P., KELLER, K. L., JUPPA, T., & Machek, M. (2013). Marketing management. Praha: Grada. ISBN: 978-80-247-4150-5
Teaching methods (in Czech)
Aplikace teoretických poznatků v rámci praktických případových studií.
Assessment methods (in Czech)
Aktivní práce na cvičeních, podložená minimálně 70% účastí. Zápočet.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms winter 2012, Summer 2013, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2019, summer 2020, summer 2021.
  • Enrolment Statistics (summer 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2022/EK064