EK066 Malé a střední podniky

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2024
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
doc. Ing. Kateřina Kovářová, Ph.D. (seminar tutor)
Prerequisites
semestr 2 forma prezenční obor
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
Course objectives
Předmět si klade za cíl seznámit studenty se specifiky podnikání v malém a středním podniku. Vychází ze standardního pojetí a definice podniku v EU, získat podnikatelské kompetence a znalosti o specifičnosti různých podnikatelských formách. Dílčím cílem je pomocí případových studií podpořit ve studentech podnikavost, kreativitu při řešení konkrétních podnikatelských situací v různých oblastech podnikání.
Learning outcomes
a) Student by měl pochopit význam, vznik, klasifikaci malého a středního podniku v hospodářství jako základního článku prosperity ekonomiky. b) Student by se měl naučit a zvládnout zpracování podnikatelského plánu jako základního nástroje pro zvládnutí inovačních záměrů. c)Student by měl zvládnout, podstatu racionálního stanovení toků hotovosti pro úspěšné zhodnocení vložených prostředků. d) Student dokáže aplikovat znalosti z managementu a marketingu v oblasti MSP. e) Student chápe možnosti spolupráce a rozvoje MSP, regionální rozvoj, podnikatelské prostředí. f) Student si osvojí informace o rodinném podnikání, inklusivním a sociálním podnikání
Syllabus
  • 1. Vznik, význam a legislativa MSP 2. Regionální politika, strategie, zabezpečení regionální politiky ČR 3. Finanční nástroje, strukturální fondy, podnikatelské prostředí 4. Význam MSP v ekonomice, klasifikace, typy MSP, instituce podporující rozvoj MSP 5. Založení nového podniku, podnikatelský proces, předpoklady pro založení podniku 6. Podnikatelský nápad, podnikatelský plán 7. Management MSP 8. Marketing MSP 9. Vedení lidí v MSP 10. Finanční management v MSP 11. Maloobchod a služby 12. Formy spolupráce MSP 13. Rodinné podnikání, typy, inklusivní a sociální podnikání
Literature
    required literature
  • VEBER, J. and J. SRPOVÁ. Podnikání malé a střední firmy. Grada Publishing, 2012. info
  • SRPOVÁ, J. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 pp. ISBN 978-80-247-4103-1. info
    recommended literature
  • SRPOVÁ, Jitka and Václav ŘEHOŘ. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. In Expert. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 427 s. Expert. ISBN 978-80-247-3339-5. Digitalizovaný dokument info
Teaching methods
Teoretická příprava- přednášky, praktická cvičení
Assessment methods
Požadavky na zápočet: aktivní účast na výuce ve studijním modulu prostudování základní literatury a studijní opory splnění korespondenčních úkolů (workshopů)
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms summer 2024.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2024/EK066