HO117 Hotel Information System

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
2/2/0. 4 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (lecturer)
Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Contact Person: Ing. Štěpán Chalupa, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět Hotelové informační systémy se zaměřuje na komplexní pochopení hotelových informačních systémů, jejich jednotlivých částí a principů, na kterých jsou postaveny. Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a metodami používanými v jednotlivých hotelových systémech.
Znalosti: Absolvováním předmětu získá student následující teoretické dovednosti a znalosti: znalost terminologie - PMS, rezervační systémy, revenue management, reputation management, channel management, znalost vybraných nástrojů online marketingu a v neposlední řadě znalost základních metod Business Intelligence.
Schopnosti: Student bude schopen aktivně používat odbornou terminologii spojenou s jednotlivými hotelovými systémy, práci s vybranými systémy channel managementu, revenue managementu, reputation managementu, BI a PM, plynulou práci s reporty a analytickými výstupy jednotlivých systémů, rozhodovat o změnách cen a počtu prodávaných produktů na základě chování trhu, základní orientaci v oblasti SEO, základní orientaci v oblasti SEM. Mimo základní obsluhy hotelových systémů bude student schopen vytvořit a opti malizovat online prezentaci ubytovacího, případně restauračního zařízení.
Dovednosti: V průběhu praktické výuky získá student praktické dovednosti s pojené se základní obsluhou vybraných hotelových systémů: PMS systémy (Protel a HORES), Systémy Channel Managementu, Systémy Reputation Managementu, Systémy Revenue Managementu.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Hotelový informační systém a problematiky jeho tvorby.
  • 2. E-Business a E-Commerce v hotelnicví.
  • 3. Vývoj distribučních kanálů v hotelnictví – od telefonu po OTA.
  • 4. Channel (distirbution) Management.
  • 5. Revenue Management.
  • 6. Reputation Management.
  • 7. Customer Relationship Management.
  • 8. Business Intelligence.
  • 9. Online marketing se zaměřením na SEO a SEM.
  • 10. Jak využít internet v marketingu.
  • 11. Aplikace moderních informačních technologií.
  • 12. PMS systémy (Protel a HORES).
  • 13. Shrnutí studia.
Literature
    required literature
  • LAŽKOVÁ, M. Jak využít internet v marketingu, krok za krokem k vyšší konkurenceschopnosti . Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1095-1.
  • TVRDÍKOVÁ, M. Aplikace moderních informa č ních technologií . Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247- 6298-2.
    recommended literature
  • ZELENKA, J. Informa č ní a komunika č ní technologie v cestovním ruchu . Hradec Králové: Gaudeamus, 2002. ISBN 80- 7041-473-1.
  • CHALUPA, Š. Studijní opora p ř edm ě tu Hotelové informa č ní systémy . Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a semináře.
Assessment methods (in Czech)
Studenti získávají zápočet za aktivní, minimálně 75%, účast na seminářích, spojenou s vypracováním dílčích úkolů pro jednotlivá probíraná témata.
Předmět je zakončen ústní zkouškou (studentovi je náhodně přiděleno jedno téma, které je následně propojeno s dalšími tématy probíranými v rámci předmětu).
Studenti KS vypracují seminární práci na zadané téma. Zkoušení probíhá obdobným způsobem jako u PS a větším důrazem na obhajobu vypracované seminární práce.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 5-5-0.
The course is also listed under the following terms winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/HO117