HO173 Current trends in Hospitality

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2022
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Mgr. Vladana Horáková, MBA (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět HO173 Aktuální trendy v hotelnictví seznamuje studenty s aktuálními trendy a dobrými praktikami z odborné praxe v oblasti hotelnictví, gastronomie a cestovního ruchu. Dále studentům poskytuje relevatní zdroje a návod pro vyhledávání a kontinuální sledování trendů v jednotlivých oblastech oboru hospitality. Studenti budou seznámeni s ekonomickými trendy a jejich dopadem na oblast hotelnictví, trendy v hotelovém marketingu, prodeji hotelových kapacit, poznávání chování zákazníků a jejich současnou segmentaci.

Znalosti: Student získá základní přehled o aktuálních trendech v oboru hotelnictví a jeho jednotlivých oblastech.

Schopnosti: Po absolvování budou studenti schopni vyhledávat současné trendy, které ovlivňují trh hotelnictví, budou schopni tyto trendy a inforamce kriticky analyzovat a implementovat do praxe. Díky tomu budou moci významně ovlivňovat celkovou konkurenceschopnost hotelu a zvyšovat tak svoji profesní kvalifikaci.

Dovednosti: Student se po absolvování předmětu dokáže orientovat v nepřeberném množství informací, které mají či nemají přímou souvislost a vliv na studovaný obor, dokáže jednotlivé inforamce analyzovat a využívat v odborné praxi pro zlepšování konkurenceschopnosti podnikatelských subjektů.
Syllabus (in Czech)
  • Jak vyhledat opravdu aktuální trendy?
  • Aktuální trendy v cestovním ruchu a jejich vliv na hotelnictví.
  • Vývoj současných trendů v oblasti stravovacích služeb.
  • Ekonomické trendy a jejich vliv na oblast hotelnictví.
  • Studie zaměřené na predikci budoucího stavu oboru a jeho jednotlivých součástí.
  • Trendy v provozu ubytovacích zařízení a prodeji jejich kapacit.
  • Trendy ve snižování ekologického zatížení a energetických nákladů
  • Nové způsoby segmentace zákazníků a jejich základní rysy.
  • Moderní způsoby propagace a prodeje v oblasti hotelnictví.
  • Využívání sociálních sítí v hotelovém marketingu.
Teaching methods (in Czech)
Předmět je vyučován formou seminářů.
Assessment methods (in Czech)
Pro udělení zápočtu je požadována minimálně 80% docházka na seminářích.
Aktivní zapojení během seminářů.
Vypracování seminární práce a její prezentace.
Studenti kombinované formy studia vypracují 7 stránkovou seminární práci se zaměřením na trendy v hotelnictví, gastronomii nebo cestovním ruchu. Celkový rozsah seminární práce je 10 stran (titulní strana, obsah, 7 stran práce členěné na úvod, stať a závěr a seznam použité literatury). Zápočet bude udělat na základě rozpravy nad zvoleným tématem. Seminární práci lze nahradit osobní prezentací podloženou vybranými materiály a dokumentací v ppt.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
The course is also listed under the following terms winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, summer 2020, summer 2021, winter 2021.
  • Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2022/HO173