HO203 Rooms division

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Martin Kocourek (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je předat studentům dovednosti a znalosti v oblasti řízení a fungování ubytovacího úseku v různých typech hotelů.
Learning outcomes (in Czech)
Schopnosti: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat, vyhodnotit a správně reagovat na běžné situace provozu ubytovacího úseku ubytovacího zařízení v konkurenčním tržním prostředí. Tato schopnost má přispět k posílení jeho sociálních a odborných kompetencí. Dovednosti: Studenti se naučí počítat produktivitu práce v ubytovacím úseku a seznámí se s hlavními faktory působícími na náklady v tomto úseku. Po absolvování předmětu je student schopen výkonu manažerské práce na recepci nebo v oddělení úklidu.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1.-2. Ubytovací úsek (organizační struktura, ubytovací jednotka, funkce hotelového pokoje). 3. Hotelový pokoj – design, vybavení. 4. Recepce (organizace, rozdělení na směny a náplň práce). 5.-6. Cyklus zážitku hosta – před příjezdem, přijetí, pobyt, služby odjezd, po odjezdu. 7. Noční audit, rezervace. 8. Revenue management a Up-selling v hotelu. 9. Úklid (organizační struktura, druhy úklidu). 10. Řízení inventáře a nákladů v úklidu, hotelová prádelna. 11.-12. Plánování a hotelová statistika. 13. Personalistika v ubytovacím úseku (produktivita práce, motivace).
Literature
    required literature
  • HÁN, Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA and Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý - Ubytovací služby. Online. 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2016. 352 pp. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 2. svazek. ISBN 978-80-7552-253-5. [citováno 2024-04-24] info
  • KASAVANA, M. L. and R. M. BROOKS. Managing front office operations. Online. 7th. New York: Prentice Hall, 2005. ISBN 0-86612-265-6. [citováno 2024-04-24] info
    recommended literature
  • KŘÍŽEK F., Neufus J. Moderní hotelový management. Online. 2011, [citováno 2024-04-24] info
    not specified
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • BELEŠOVÁ, Stanislava. Studijní opora HO028 Hotelové služby ubytovací úsek. Online. 1. vyd. Praha: VŠH, 2013, [citováno 2024-04-24] info
Assessment methods (in Czech)
Písemná zkouška - otevřené a uzavřené otázky. Min. splnit na 80%.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3/3/3.
The course is also listed under the following terms winter 2019, winter 2020, winter 2021, winter 2022.
  • Enrolment Statistics (winter 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2023/HO203