MA072 Introduction to Marketing Communications

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2023
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Lada Popl Petránková (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání. Kompetence: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum). Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Syllabus (in Czech)
  • 1.Úvod do problematiky komunikace 2.Přenosový model komunikace 3.Kulturální model komunikace 4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií 5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií 6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií 7.Ontogeneze mediálních prostředků 8.Základy mediálních technologií 9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií 10.Masová média, zdroje 11.Masová média, obsahy 12.Masová média, publikum 13.Masová média, účinky
Literature
    required literature
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Online. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010. 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. [citováno 2024-04-23] info
    recommended literature
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. Online. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. [citováno 2024-04-23] info
Teaching methods (in Czech)
Přednášky a cvičení doplněné o interaktivní semináře, ukázky praktických aplikací znalostí, příklady úspěšné praxe, včetně doplnění o přednášky úspěšných odborníků z praxe.
Assessment methods (in Czech)
Zápočtový test z prezentované problematiky, doplňkově ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms winter 2012, winter 2013, winter 2015, winter 2016, winter 2017, summer 2019, summer 2020, summer 2021, summer 2022.
  • Enrolment Statistics (summer 2023, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2023/MA072