MA072 Úvod do marketingové komunikace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2023
Rozsah
0/2/0. 3-3-3. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Ing. Lada Popl Petránková (cvičící)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Cíle předmětu
Cílem předmětu je zvládnutí teoretického základu a získání praktických zkušeností v oblasti komunikace, mediální tvorby (tisk, rozhlas, televize, digitální média) a aplikace vědomostí v oblasti managementu a marketingu služeb. Modely komunikace. Ontogeneze a perspektivy mediálních prostředků. Psychologické a sociologické aspekty medií a jejich technických prostředků. Jejich souvislost s mediální tvorbou. Charakteristické znaky tisku, rozhlasu, televize, internetu a dalších elektronických komunikátů. Využití jednotlivých médií v marketingu služeb. Základy mediálních technologií.
Výstupy z učení
Znalosti: Student v předmětu získá základní přehled o široké oblasti médií, včetně masových. Získá přehled o psychologických, sociologických a dalších aspektech jejich využívání. Kompetence: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat a optimalizovat obsah a formu mediálního sdělení, použité mediální prostředky s ohledem na cílovou skupinu (publikum). Dovednosti: Absolvování předmětu přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v oblasti médií a komunikace, a řešit základní úkoly komunikace. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy na pozicích odpovídajících profilu absolventa bakalářského oboru marketingové komunikace ve službách.
Osnova
  • 1.Úvod do problematiky komunikace 2.Přenosový model komunikace 3.Kulturální model komunikace 4.Charakteristické vlastnosti jednotlivých médií 5.Psychologické aspekty využívání jednotlivých médií 6.Sociologické aspekty využívání jednotlivých médií 7.Ontogeneze mediálních prostředků 8.Základy mediálních technologií 9.Lasswellův model komunikace a studium masových médií 10.Masová média, zdroje 11.Masová média, obsahy 12.Masová média, publikum 13.Masová média, účinky
Literatura
    povinná literatura
  • MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
    doporučená literatura
  • MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
Výukové metody
Přednášky a cvičení doplněné o interaktivní semináře, ukázky praktických aplikací znalostí, příklady úspěšné praxe, včetně doplnění o přednášky úspěšných odborníků z praxe.
Metody hodnocení
Zápočtový test z prezentované problematiky, doplňkově ústní zkouška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2012, zima 2013, zima 2015, zima 2016, zima 2017, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022.