MA129 Marketing Research Methodology

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2022
Extent and Intensity
2/2/0. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (lecturer)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc. (seminar tutor)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor)
Guaranteed by
doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Contact Person: doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Předmět Metodologie marketingového výzkumu si klade za cíl přinést komplexní pohled na problematiku výzkumu s důrazem na metodologii výzkumu. Objasňuje základní, ucelené pojednání o celém procesu a aplikacích výzkumu. Formou řešení praktických problémů se studenti seznámí s možnostmi využití základního analytického aparátu.
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: V předmětu Metodologie marketingového výzkumu student získá základní přehled o principech výzkumu, o procesu i o aplikacích marketingového výzkumu. Schopnosti: Student je schopen vypracovat projekt výzkumu, vytvořit dotazník a realizovat šetření konkrétního zadání výzkumného úkolu. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Dovednosti: Po úspěšném absolvování předmětu Metodologie marketingového výzkumu student umí vysvětlit podstatu marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu; zdůvodnit důležitost i obsah informačního zajištění marketingového výzkumu; vysvětlit různé metody marketingového výzkumu a jejich využití v konkrétních případech; orientovat se v možnostech aplikací marketingového výzkumu zejména v oblastech trhu a marketingového mixu.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Úvod do studia předmětu, předmět marketingového výzkumu, podstata marketingového výzkumu. 2. Proces marketingového výzkumu, fáze přípravy a fáze realizace. 3. Metodologie marketingového výzkumu. Kvantitativní a kvalitativní výzkum. 4. Základní metody sběru primárních dat. Metoda pozorování. Experiment. 5. Metoda dotazování/šetření. 6. Dotazník – pravidla tvorby. 7. Plán výběru vzorku. 8. Zpracování a analýza údajů, intepretace s prezentace výsledků výzkumu. 9. Výzkum trhu a subjektů trhu. 10. Výrobkový /produktový/ výzkum. Výzkum cen. 11. Výzkum distribuce. Výzkum marketingové komunikace. 12. Marketingový výzkum ve službách. 13. Agentury zabývající se výzkumem trhu.
Literature
    required literature
  • KOZEL, R. a kol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publ. 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
  • KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publ. 2006. 280 s. ISBN 978-80-247-0966-X.
  • FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada Publ. 2003. 160 s. ISBN 80-247-0385-8.
    recommended literature
  • PŘIBOVÁ, M. a kol. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publ. 1996. ISBN 80-7169-299-9.
  • BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V., KOUDELKA, J. Spotřebitel (chování spotřebitele a výzkum trhu). Praha: VŠE, Fakulta podnikohospodářská 2010. 254 s. ISBN 978-80-245-1275-4.
  • JAKUBÍKOVÁ, D. Studijní opora – Metodologie marketingového výzkumu. Dostupné v IS VŠH.
Teaching methods (in Czech)
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Assessment methods (in Czech)
Vypracování projektu výzkumu v rámci seminářů a jeho obhájení – součást celkového hodnocení + závěrečný písemný test z teoretických znalostí. Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat účelový projekt a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.
  • Enrolment Statistics (winter 2022, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2022/MA129