MG129 Psychology and Sociology of the Business Market

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
2/0/0. 3 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc. (lecturer)
Guaranteed by
doc. Mgr. Ing. Karel Chadt, CSc.
Katedra marketingu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cíl předmětu: Cílem předmětu je získání znalostí o psychologii a sociologii trhu v oboru služeb. Znalosti: Absolvent předmětu zná zákonitosti chování trhu, psychologii zákazníka a sociologické aspekty fungování trhu ve službách. Absolvent získá znalosti z oblasti marketingové komunikace a výzkumu trhu. Schopnosti: Absolvent předmětu je schopen aplikovat získané poznatky do tvorby prodejní strategie a je schopen provádět průzkum tržního chování zákazníků. Dovednosti: Absolvent dokáže stanovit metody a techniky průzkumu trhu. Umí komunikovat se zákazníky a orientuje se na trhu se službami.
Syllabus (in Czech)
  • Osnova: 1. Uplatnění psychologie v marketingu. 2. Psychologie trhu. 3. Psychologie zákazníka. 4. Psychologické aspekty obchodního jednání. 5. Osobnost obchodníka. 6. Základní pohledy na spotřební chování. 7. Kulturní predispozice. 8. Využití sociologie v marketingu. 9. Komunikace a propagace na trhu. 10. Sociální vlivy na chování trhu. 11. Kupní rozhodovací proces. 12. Segmentace trhu. 13. Základní přístupy k výzkumu trhu. Studijní literatura a studijní pomůcky Povinná: Chadt,K.: Psychologie trhu a chování spotřebitele. Praha: Wolters Kluwer 2023. ISBN 978-80-7676-638-9 CHADT, K. Psychologie trhu v obchodu a službách. Praha: Press21, s.r.o., 2017. 99 s. ISBN 978-80-905181-9-3. PALATKOVÁ, M. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1014-5. Doporučená: VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8. Studijní opora: CHADT, K. Psychologie a sociologie trhu. Studijní opora. Praha: VŠH, 2014. ISBN 978-80-87411-86-4.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-0.
The course is also listed under the following terms summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MG129