MK040 Text of Advertising and PR

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2024
Extent and Intensity
2/2/0. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jan Mastný (lecturer)
Ing. Jan Mastný (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
absolvování předmětu MK024 Základy reklamy a PR.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Předmět Text reklamy a PR seznamuje studenty se základními prvky a metodami psaní reklamních textů. Budou seznámeni s ověřeným praktickými zásadami komunikace se sdělovacími prostředky a jejich prostřednictvím i s cílovými skupinami veřejnosti, a to z perspektivy představitele či mluvčího organizace, jejího PR manažera, resp. její PR agentury. Prostor je věnován úloze, obsahu i principům PR aktivit v kontextu ostatních podnikových komunikačních aktivit a rovněţ praktickým doporučením pro organizaci a reţii tiskových konferencí a podobných příleţitostí ke komunikaci se sdělovacími prostředky. Přednáška ukazuje, jaká jsou specifická pravidla jednání se zástupci médií, jak novinářům vytvořit dobré podmínky pro jejich práci a jak komunikační aktivity správně načasovat. Pozornost je věnována také zásadní otázce měření efektivnosti komunikačních aktivit (monitoring médií, mediální audit, mediální hodnotová analýza).
Learning outcomes (in Czech)
Po úspěšném a aktivním absolvování výuky: a) Student získá dokonalý přehled o oboru reklamy a Public Relations, bude chápat v souvislostech vzájemné vazby typu, účelu a použitých prostředků pro konkrétní reklamu v konkrétním typu média. b) Student se bude orientovat ve světě reklamních sdělení, bude se orientovat ve struktuře reklamní agentury a bude umět správně pouţívat reklamní kanály pro prezentaci svého sdělení. c) Student bude rozeznávat složitosti vzniklé situace v oblasti PR a bude schopen správně řešit krizovou komunikaci
Syllabus (in Czech)
  • Jak psát reklamní text Myšlenková mapa Postupy měření účinnosti PR v praxi Pojem copywriter Textové prostředky přímé propagace (direct mail) Základní kritéria pro výběr médií pro pressrelations Co v reklamě skoro vždy působí Nejčastější chyby ve spolupráci s médii Nejvýznamnější nástroje PR pro marketingové komunikace, Pravidlo PENCILS Rozdíl mezi reklamou a PR Etický kodex PR Vztah novináře a specialisty na PR Vlastnosti dobrého reklamního textu Nejobvyklejší tiskové akce, čím se od sebe liší. Základní pravidla spolupráce smédii. Lobbying v současné občanské společnosti Čtyři hlavní cíle reklamních textů Nevýhody reklamy na internetu
Literature
    required literature
  • DOČEKALOVÁ Markéta, Tvůrčí psaní v otázkách a odpovědích, Grada 2014, ISBN: 978-80-247-4734-7
    recommended literature
  • Metody výuky tvůrčího psaní aneb Jak se v Česku učí psát, Sborník z kolokvia pořádaného Literární akademií, Vydala Literární akademie (Soukromá vysoká škola Josefa Škvoreckého), Praha 2013, ISBN 978-80-86877-61-7
Teaching methods (in Czech)
Interaktivní semináře s průběžnou recenzí realizovaných seminárních prací. Tvorba vlastního konceptu reklamního textového sdělení a jeho částí
Assessment methods (in Czech)
realizovaná seminární práce v plněm rozsahu
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms summer 2015, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023.
  • Enrolment Statistics (recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2024/MK040