MKO2A Mediální komunikace 2

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2021
Rozsah
2/0. 4 kr. Ukončení: kz.
Vyučující
Jozef Ftorek, M.A. (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Mediální komunikace
Typ předmětu povinný doporučený ročník / semestr 2./3.-4.
3./5.
Rozsah studijního předmětu 78 hod. za týden 2+2+2 Kreditů 3+4+5
Jiný způsob vyjádření rozsahu tři semestry
Způsob zakončení zápočet, klasifikovaný zápočet, zkouška Forma výuky přednáška
Další požadavky na studenta

Vyučující
PhDr. Slavomíra Honysová, Bc. Hana Hikelová
Stručná anotace předmětu
Jeden z profilujících předmětů studijní specializace Public relations seznámí studenty s teoretickým zázemím praxe mediální komunikace v nejširším slova smyslu.
Posluchači budou postupně informováni o:
V 1. semestru - Teoriích médií a společnosti,
- Složkách masové komunikace a masové kultury.
V 2. semestru - Strukturách a jednání médií,
- Ekonomických specifikách fungování médií a jejich řízení,
- Mediálních organizacích a produktech mediální kultury.
V 3. semestru - Obsahu médií,
- Příjemcích mediálních sdělení,
- Účincích mediální komunikace.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 3x2 hod/sem. hodin za týden
Rozsah a obsahové zaměření individuálních prací studentů a způsob kontroly
Studenti kombinovaného a distančního studia zpracují v průběhu semestrů individuální práce vždy z tematických okruhů přednášených v daném semestru. Rozsah těchto seminárních prací bude min. 5 nstr. Prezentace těchto prací bude vždy součástí požadavků na zapsání zápočtu, resp. klasifikovaného zápočtu
a složení závěrečné zkoušky. V případě této zkoušky se bude úroveň všech tří seminárních prací podílet na finální známce v parametru 20% + 20% + 20%.
Příklady témat individuálních seminárních prací:
a) Vývoj a charakteristiky českých tištěných médií v letech od do
b) Srovnání zpravodajství televize veřejné služby a komerčních televizí v ČR v období od do
c) Problém nastolování témat v českých vysílacích médiích v období od do
d) Internetová žurnalistika u nás a ve světě – srovnání
e) Komercionalizace jako problém a limita moderní žurnalistiky – příklady z českého mediálního prostředí
Atd.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
DeFleur Melvin, Ballová-Rokeachová Sandra: Teorie masové komunikace, Praha 1996.
McQuail Denis: Úvod do teorie masové komunikace, Praha 2009.
Doporučená:
Jirák Jan, Köpplová Barbora: Masová média, Praha 2009.
Hallin Daniel C., Mancini Paolo: Systémy médií v postmoderním světě, Praha 2008.
Burton Graeme, Jirák Jan: Úvod do studia médií, Brno 2001.
Thomson John B.: Média a modernita, Praha 2004.
McLuhan Marshall: Jak rozumět médiím, Praha 2011.
McLuhan Marshall: Člověk, média a elektronická kultura, Brno 2000.


Předmět je zařazen také v obdobích léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020.