UCP:JA121 English language II - Course Information
JA121 English language II
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2011
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Ing. Jan Bořkovec (lecturer)
Donna Dvorak, M.A. (lecturer)
Mgr. Kateřina Elisová (lecturer)
Mgr. Libuše Fojtová (lecturer)
Mgr. Marie Kmoníčková (lecturer)
Mgr. Dana Kolářová, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Eva Mičková (lecturer) - Guaranteed by
- Donna Dvorak, M.A.
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Program získávání jazykové kompetence navazuje na předmět JA110 Anglický jazyk, tudíž nutným předpokladem pro studium je úspěšné absolvování předmětu JA110 Anglický jazyk na dané jazykové úrovni. Studovaná jazyková úroveň je evidována v indexu studenta.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Hospitality and Spa Management (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Marketing Communication (Study in Czech) (programme UCP, MGRE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět navazuje na úvodní kurz anglického jazyka zaměřeného na rozšíření znalostí obecného a profesního jazyka a jeho cílem je dále prohlubovat jazykové dovednosti na úrovni A2-C1 Společného evropského referenčního rámce zejména v oblasti managementu, marketingu, nových trendů v cestovním ruchu a dopravy. Seznamuje studenty s jazykovými prostředky v rámci uvedených témat a v návaznosti na JA 110 Anglický jazyk rozšiřuje přípravu studentů na přijetí na pracovní praxi a do zaměstnání zejména o písemný projev (pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis). Dále rozšiřuje schopnost vést obchodní korespondenci. Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména pro manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturní odlišnosti. V závěru výuky předmětu jsou shrnuty hlavní zásady odborné komunikace probrané v obou kurzech (JA 110, JA121). Studovaná jazyková úroveň je evidována v indexu studenta.
- Syllabus (in Czech)
- 1. Event management – marketing pořádaných akcí, motivace k cestování – př. fam tripy 2. Týmová práce, komunikační prostředky pro vysvětlování a upřesňování informací, rychlé řešení problémů 3. Získávání pracovní praxe ve firmě – manažerské stáže (linioví manažeři), písemný projev – pracovní inzeráty, motivační dopis, strukturovaný životopis 4. Doprava – systém v České republice a ve světě 5. Komunikační dovednosti k popisu jízdních řádů, uspokojení potřeb zákazníka a jeho ochrana (sociální marketing) 6. Trvale udržitelný rozvoj cestovního ruchu – ekoturismus, agroturismus, zelený cestovní ruch – koncepce a definice 7. Ubytovací zařízení – ekologická odpovědnost (green hotels) 8 Dovednosti manažera – autorita, vedení podřízených, řešení konfliktů na pracovišti 9. Sociální cestovní ruch – podpora systému v Evropě a v České republice 10. Jazykové prostředky pro přípravu seminářů, vyjádření písemných doporučení 11. Marketing a propagace – SWOT analýza, jazykové prostředky v marketingu 12. Propagační techniky a podpora prodeje v cestovním ruchu 13. Shrnutí základní odborné komunikace v cestovním ruchu, marketingu, obchodním podniku a dopravě
- Literature
- required literature
- TAYLOR, L. International Express Student s Book Pre-Intermediate. Oxford: OUP, 2004. info
- WALKER, R and K HARDING. Tourism 1. OUP: OUP, 2006. info
- WALKER, R and H HARDING. Tourism 3. Oxford:: OUP, 2009. info
- TRAPPE, T and G TULIS. Inteligent Business. Harlow: Longman, 2006. info
- recommended literature
- LANSKÁ, Dagmar and Markéta MATOUŠKOVÁ. Úvod do studia odborné anglické terminologie hotelnictví – gastronomie. 1. část. Praha: VŠH,, 2007. ISBN 978-80-86578-66-8. info
- MURPHY, R. English Grammar in Use. Cambridge: CUP, 2004. info
- YULE, G. Oxford Practice Grammar – Advanced. Oxford: OUP,, 2006. info
- Assessment methods (in Czech)
- 70% úspěšnost písemného testu + ústní zkouška; 80% aktivní účast na seminářích prezenčního studia
- Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jedn
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught every week.
Note related to how often the course is taught: konzultace komb. forma:3; 3-3-3, celkem 9.
Information on course enrolment limitations: doporučený ročník 4/1
- Enrolment Statistics (Summer 2011, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2011/JA121