CR113 Destination management organization

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
summer 2019
Extent and Intensity
2/2. 5 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D. (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Šárka Tittelbachová, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
Pro výuku předmětu jsou hlavními přepodklady znalosti získané absolvováním předmětu Management cestovního ruchu.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Course objectives (in Czech)
Cílem předmětu je osvojit teoretické přístupy k systému řízení cestovního ruchu v destinaci. Důraz bude kladen na specifická pravidla a zákonitosti řízení cestovního ruchu se zohledněním nutnosti institucionálního zabezpečení řídicích struktur prostřednictvím organizací destinačního managementu (DMO).
Learning outcomes (in Czech)
Znalosti: Student získá základní přehled o přístupech k řízení cestovního ruchu a jeho institucionálním zabezpečení na makroregionální, národní, regionální a lokální úrovni v České republice a vybraných zemích EU.
Dovednosti: Student je schopen aplikovat teoretické poznatky na středním a vyšším stupni řízení destinace cestovního ruchu v podmínkách České republiky. Dovede zdůvodnit a podepřít argumenty nutnost existence DMO v konkrétním území.
Schopnosti: Student je na základě získaných znalostí schopen porozumět systému řízení cestovního ruchu, především uplatňování principů destinačního managementu v podmínkách tržní ekonomiky. Student umí založit DMO, zvolit vhodnou právní formu i způsob financování. Umí nastavit vztahy spolupráce v destinaci cestovního ruchu a zapojit do jeho rozvoje orgány veřejné správy, podnikatelské subjekty i neziskové organizace.
Syllabus (in Czech)
  • 1. Destinace cestovního ruchu 2. Organizační struktura řízení cestovního ruchu 3. Management podniků cestovního ruchu 4. Historický vývoj řízení destinací 5. Marketingové řízení destinace 6. Základní prvky destinačního managementu – politické a manažerské uspořádání cestovního ruchu, vývoj spolupráce, problémy v řízení destinací. 7. Hlavní činnosti organizací destinačního managementu – analýzy, strategie, marketingové plány, evaluace činnosti, práce s veřejností. 8.Přístupy k řízení cestovního ruchu v destinacích – přístup top-down, přístup bottom-up, přístup kombinovaný. 9. Partnerství a spolupráce, strategická partnerství, destinační management, síťování. 10. Konkurenceschopnost destinace – Koncept učících se oblastí, případová studie destinace Vysočina 11. Vývoj destinačního managementu v České republice – politické a manažerské uspořádání cestovního ruchu, vývoj spolupráce, problémy v řízení destinací, právní formy, způsob financování. 12. Přínosy organizací destinačního managementu – ekonomické (daně, zaměstnanost, multiplikační efekt) – případová studie. 13. Organizace destinačního managementu – makroregionání (celosvětová) a národní úroveň. 14. Organizace destinačního managementu - regionální a lokální úroveň.
Literature
    required literature
  • PALATKOVÁ,M. Marketingový management destinací. Praha:Grada a.s., 2011. 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2
  • PETŘÍČKOVÁ, L., STUDNIČKA, P., VRCHOTOVÁ, M. Organizace cestovního ruchu v krajích a v turistických regionech České republiky. Praha: Nakladatelství CzechTourism, 2012. 125 s. ISBN 978-80-87560-01-3.
    not specified
  • UNWTO. A Practical Guide to Tourism Destination Management. Madrid: UNWTO, 2007. ISBN:978-92-844-1243-3.
Teaching methods (in Czech)
Student kombinované formy zpracuje seminární práci na zadané téma, které se váže na základní okruhy předmětu. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, k jeho schopnosti formulovat odborný text a pracovat s literaturou a dalšími zdroji. Rozsah seminární práce stanoví vyučující. Práce bude odevzdána před ukončením kurzu a její úroveň bude ohodnocena dle stupnice ECTS. Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku.
Téma seminárních prací: Založení/inovace lokální organizace destinačního managementu ve vybraných destinacích ČR
Assessment methods (in Czech)
Seminární práce a její prezentace-60 %, maximální počet dosažených bodů za zpracování a prezentaci práce je 60, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alepsoň 37 bodů.
Písemný zkouškový test - 40 %. Maximální počet bodů za zkouškový test je 40, k úspěšnému zvládnutí je potřeba dosáhnout alespoň 24 bodů. Docházka na semináře (min. 75 %).
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
The course is also listed under the following terms Summer 2014, summer 2015, summer 2016, summer 2017, summer 2018, summer 2020, summer 2021, summer 2022, summer 2023, summer 2024.
  • Enrolment Statistics (summer 2019, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2019/CR113