MA062 Mezinárodní marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2010
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D. (přednášející)
Garance
Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Jiné omezení: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu.
Osnova
  • 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
    2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
    3. Marketingové koncepce
    4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
    5. Výzkum mezinárodních trhů
    6. Plánování v mezinárodním marketingu
    7. Segmentace mezinárodních trhů
    8. Positioning
    9. Mezinárodní výrobková politika
    10. Mezinárodní cenová politika
    11. Mezinárodní distribuční politika
    12. Mezinárodní komunikační politika
    13. Rezerva
Literatura
    povinná literatura
  • MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
    doporučená literatura
  • MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
  • HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
Výukové metody
Student zpracuje seminární práci, kterou průběžně konzultuje s přednášejícím. Diskuse o seminární práci je součástí zápočtu.
Metody hodnocení
Obsah předmětu PS/KS
Přednáška 0/0
Cvičení 26/4
Samostatná příprava 54/74
Celkem 78/78

Požadavky na zakončení PS/KS (váha v %)
Písemný test 80/100
Aktivita v hodinách 20/0
Celkem 100/100
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Volitelný předmět.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2025.