UCP:MA062 International Marketing - Course Information
MA062 International Marketing
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Winter 2010
- Extent and Intensity
- 2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D. (lecturer)
- Guaranteed by
- Mgr. Ing. Lenka Nigrinová, Ph.D.
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Předmět MA062 seznamuje studenty s problematikou marketingu a mezinárodního prostředí. V rámci výuky jsou představeny marketingové nástroje, mezinárodní marketingový mix a metody marketingového výzkumu, které slouží k analyzování odlišností a specifik zahraničních trhů, podle nichž dochází k adaptaci marketingového mixu. Teoretické přístupy jsou aplikovány na praktických příkladech a případových studiích.
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in English) (programme UCP, BC)
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Management of Transportation Services (programme UCP, BCE)
- Management of Transportation Services (Study in Czech) (programme UCP, BCE)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Znalosti - Student předmětu MA062 získá znalosti v oblasti uplatňování marketingu v mezinárodním prostředí, informace o realizace výzkumu mezinárodních trhů a aplikace jejich výsledků v rámci marketingového mixu.
Kompetence - Student po absolvování předmětu MA062 bude schopen aplikovat získané teoretické znalosti při řešení konkrétních situací v oblasti marketingu v mezinárodních firmách či českých firmách, které působí, nebo plánují expandovat na zahraniční trhy.
Dovednosti - Absolvování předmětu MA062 přispěje ke schopnosti studenta orientovat se v mezinárodním prostředí, komparovat situaci na jednotlivých trzích a reagovat na zjištěné odlišnosti prostřednictvím relevantních úprav marketingového mixu pro zvolené zahraniční trhy či segmenty trhu. - Syllabus (in Czech)
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
2. Teoretické přístupy k procesu internacionalizace
3. Marketingové koncepce
4. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a marketing – PEST analýza
5. Výzkum mezinárodních trhů
6. Plánování v mezinárodním marketingu
7. Segmentace mezinárodních trhů
8. Positioning
9. Mezinárodní výrobková politika
10. Mezinárodní cenová politika
11. Mezinárodní distribuční politika
12. Mezinárodní komunikační politika
13. Rezerva
- 1. Úvod do problematiky mezinárodního marketingu – základní pojmy
- Literature
- required literature
- MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2986-2.
- recommended literature
- MACHKOVÁ, H.; SATO, A.; ZAMYKALOVÁ, M. Mezinárodní obchod a marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.
- HOLLENSEN, S. Global marketing - a decision oriented approach. Financial Times Press, 2010. ISBN 9780273726227
- Teaching methods (in Czech)
- Student zpracuje seminární práci, kterou průběžně konzultuje s přednášejícím. Diskuse o seminární práci je součástí zápočtu.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu PS/KS
Přednáška 0/0
Cvičení 26/4
Samostatná příprava 54/74
Celkem 78/78
Požadavky na zakončení PS/KS (váha v %)
Písemný test 80/100
Aktivita v hodinách 20/0
Celkem 100/100 - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course can also be completed outside the examination period.
General note: Volitelný předmět.
Information on course enrolment limitations: Ročník / semestr 2/ 3 - 4
- Enrolment Statistics (Winter 2010, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2010/MA062