UCP:JN110 Německý jazyk - Informace o předmětu
JN110 Německý jazyk I.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2011
- Rozsah
- 0/2/0. 2 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- Mgr. Marie Kulichová (cvičící)
PhDr. Eva Ottová (cvičící)
Mgr. Marie Šimonovská, prom. fil. (cvičící) - Garance
- Mgr. Marie Kulichová
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Předpoklady
- Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která vyplývá z rozřazovacích testů. Vstupní znalost německého jazyka v jazykových skupinách se pohybuje od úrovně A1 – B1 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky) a v průběhu tří semestrů sleduje cílovou úroveň A2 – B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta. Předmět JN110 Německý jazyk představuje úvodní kurz odborného jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace a získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny v navazujícím předmětu JN120 a JN131.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Management destinace cestovního ruchu (program UCP, BC) (2)
- Management volného času (program UCP, BC)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu je pochopení složitějších gramatických jevů a zdokonalení praktických komunikačních dovedností při současném zvládnutí odborné terminologie. Důraz je kladen zejména na hospodářský jazyk pokrývající komunikační potřeby studovaných oborů, tj. podnikatelské praxe v terciární sféře. Studenti si osvojí základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.
Znalosti: Student si v předmětu JN110 Německý jazyk prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se základní odbornou terminologií pracovní komunikace, se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturálními odlišnostmi německy mluvícího prostředí.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JN110 schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JN110 má student umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích. Konkrétně má být schopen: přivítat zahraniční delegaci, představit svoje spolupracovníky, provést hosty firmou a místem pobytu, předat potřebné instrukce k orientaci v místě a v objektu; vysvětlit časový harmonogram programu návštěvy či jednání, stejně jako porozumět instrukcím rodilého mluvčího v obdobným situacích; specifikovat interkulturální zvláštnosti pro jednání v německy mluvící oblasti, resp. s rodilými mluvčími; formulovat rady, doporučení; vystoupit se souvislou prezentací konkrétní firmy; aktivně používat základní formy interní i vnější firemní komunikace (ústní i písemné); volit adekvátní komunikační prostředky pro popis problémů a nedorozumění a formulovat návrhy řešení. - Osnova
- Zahraniční návštěva (plánování a zajištění návštěvy; přivítání delegace; seznamování – představování)
- Program návštěvy, resp. jednání (komentář různých typů časového harmonogramu)
- Orientace v místě (prohlídka objektu – oddělení ve firmě; prohlídka místa)
- Interkulturální zvláštnosti - specifika pracovního jednání v německy mluvících oblastech (pracovní oběd aj. situace)
- Studentské prezentace I - vlastní zkušenosti s německy mluvícím prostředím
- Struktura firmy (oddělení, pozice, kompetence)
- Prezentace, resp. propagace firmy ( zaměření firmy, základní číselné údaje; historie a budoucnost firmy)
- Studentské prezentace II - profil firmy
- Firemní komunikace (telefonování, domluvy schůzek a termínů aj.)
- Základy interní korespondence (oznámení, pozvánky, potvrzení)
- Problémy a nedorozumění (omluvy; návrhy řešení ; rady a doporučení)
- Rozdílné jazykové prostředky formální a neformální komunikace
- Souhrnné opakování gramatických jevů viz příslušné lekce
- Literatura
- povinná literatura
- BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
- BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
- BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
- BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
- doporučená literatura
- BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
- Výukové metody
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikačních situací jak v rovině ústní tak písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
- Metody hodnocení
- Prezenční studium: test na 70%, docházka 80%, aktivita v semináři.
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jednání), které se váže na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu. - Navazující předměty
- Informace učitele
- Povinná:
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2005, ISBN-10 3-12-675745-4 (PS - cílová úroveň B2)
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2006, ISBN-10 3-12-675746-1 (KS - cílová úroveň B2)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 6 (PS - cílová úroveň B1)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 3 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 7 (PS - cílová úroveň A2)
Doporučená:
BERGLOVÁ, E.: Moderní gramatika němčiny, nakl. Fraus (výklad + cvičení), Plzeň , Fraus, 2006, ISBN 80-7238-441-4 (KS, PS - všechny úrovně) - Další komentáře
- Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS / 2; 2-2-2; celkem 6.
- Statistika zápisu (zima 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2011/JN110