JN131 German language III

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2011
Extent and Intensity
0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Marie Kulichová (seminar tutor)
PhDr. Eva Ottová (seminar tutor)
Mgr. Marie Šimonovská, prom. fil. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Marie Kulichová
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
JN110 German language && JN120 German language
Program získávání jazykové kompetence v jednotlivých jazykových skupinách je přizpůsoben úrovním A2 – B2 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky). Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Course Enrolment Limitations
The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Předmět JN131 je posledním ze tří navazujících seminářů německého jazyka a obsahově dovršuje jazykovou přípravu pro potřeby podnikatelské praxe v terciární sféře. Tematicky se nejprve zaměřuje na základní formy obchodní komunikace (ústní i písemné), na péči o zákazníka a vybrané marketingové komunikační prostředky. V závěru je pak věnována pozornost komunikačním situacím a písemným formalitám, které se pojí k tématu pracovního zařazení a profesního růstu.
Znalosti: Absolvent předmětu JN131 má mít přehled o vhodném použití jazykových prostředků i gramatických struktur pro konkrétní profesní situace. Obsahově se jedná zejména o základní odbornou terminologií z oblasti prodeje a marketingu a slovní zásobou z oblasti trhu práce. Důležitá je i znalost specifik obchodních jednání v dané zemi a přehled o situaci a požadavcích na tamním trhu práce.
Kompetence: Kromě běžných všedních situací má být student po absolvování předmětu JN131 schopen vhodným způsobem komunikovat v rámci obchodních jednání a péče o spokojenost zákazníka, dále na poli propagace a prodeje produktu a na závěr v oblasti vstupu na pracovní trh.
Dovednosti: Konkrétně má student prokázat schopnost: navázat a udržet rozhovor se zákazníkem, zjistit informace o jeho potřebách; podat mu potřebné informace o prodávaném produktu či poskytované službě; vhodně argumentovat; umět popsat proces zpracování zakázky (např. sestavit nabídku, napsat objednávku); informovat o obchodních podmínkách; vyřídit reklamaci (ústně i písemně); dále orientovat se v inzerci nabídek práce; napsat žádost o práci; komentovat vlastní životopis; prezentovat dosavadní pracovní zkušenosti a reagovat na základní otázky u přijímacího pohovoru.
Syllabus (in Czech)
  • Základy obchodní komunikace (typické situace mezi prodávajícím, resp. poskytovatelem služby a zákazníkem)
  • Typologie zákazníků dle různých kritérií
  • Německo a veletrhy - význam veletrhu pro marketing firmy
  • Příprava na aktivní účast na veletrhu a na prezentaci produktu
  • Studentské prezentace – propagace produktu
  • Obchodní korespondence – vyřízení, resp. zpracování zakázky (nezávazný dotaz, nabídka, objednávka)
  • Všeobecné obchodní podmínky - reklamace
  • Pracovní pobyt v zahraničí (formality, pracovní podmínky a zvláštnosti německy mluvícího prostředí)
  • Pracovní trh (nabídky práce, charakteristika vybraných profesí)
  • Strukturovaný životopis a motivační dopis
  • Přijímací pohovor (profesní kariéra, další vzdělávání)
  • Souhrnné opakování gramatických jevů příslušných lekcí
Literature
    required literature
  • BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
  • BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
  • BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
  • BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
    recommended literature
  • BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
Teaching methods (in Czech)
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
Assessment methods (in Czech)
Písemný test (min. úspěšnost 70%) + ústní zkouška
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání , které se váže na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečné zkoušky, jejíž úspěšné absolvování je podmínkou splnění předmětu.
Language of instruction
Czech
Further comments (probably available only in Czech)
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS / 2; 2-2-2.
Teacher's information
https://is.vsh.cz/auth/predmet/vsh/zima2011/JN131
The course is also listed under the following terms winter 2012, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016.
  • Enrolment Statistics (winter 2011, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2011/JN131