UCP:MK024 Fundamentales of Advertising a - Course Information
MK024 Fundamentales of Advertising and PR
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2013
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- PhDr. Jaroslav Holoubek (lecturer)
PhDr. Jaroslav Holoubek (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Jaroslav Holoubek
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Praktické využití teoretického zaměření předmětu MK 001 – Úvod do mediální komunikace.
Schopnost fyzické prezentace je podmíněna teoretickými znalostmi, které již posluchači mají, a praktickými zkušenostmi, které zde získají. Od prezentování výrobku nebo služby, po organizování a řízení tiskových konferencí. Cílem je vytvořit praktickými ukázkami a zkušenostmi studentů takové návyky, aby pro ně nebyl problém vystupovat na veřejnosti profesionálně. S principy reklamy se seznamují jak v rovině teoretické, tak v rovině praktické, prací v DTP studiu a při seznamování s prací na PC v grafických softwarech.
Znalosti - Studenti získají přehled o praktickém chodu grafického studia. Součástí výuky je exkurze do předního nadnárodního studia s ukázkou fungování reklamní agentury.
Kompetence - Studenti jsou schopní aplikovat teoretické a praktické znalosti při prezentaci produktu, organizování a řízení tiskových konferencí, a při využití programů pro editaci a zlom grafiky.
Dovednosti - Získané dovednosti připraví studenta pro budoucí uplatnění v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu. Významná je také schopnost orientace v praxi. - Syllabus (in Czech)
- 1. Historie reklamy a její vývoj
2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations
3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama
4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě
5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků
6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu
7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření
8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu
9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny
10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama
11. Public relations aktivity společnosti
12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing
13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
- 1. Historie reklamy a její vývoj
- Literature
- required literature
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií (Advertising in the world of media). Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 pp. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- recommended literature
- CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu (Marketing and media in hotel management and tourism). 1st ed. Praha: Verbum, 2010, 128 pp. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
- CHROMÝ, Jan and Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1st ed. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
- not specified
- TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
- Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
- Teaching methods (in Czech)
- Seminární práce a diskuse o ní při závěrečné zkoušce.
- Assessment methods (in Czech)
- Obsah předmětu PS/KS (hod.)
Přednášky 26/12
Cvičení 26/0
Samostatná příprava 104/144
Celkem 156/156
Požadavky na zakončení PS/KS (váha %)
Písemný test 30/30
Ústní zkouška 70/70
Celkem 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti:
Min. 80% účasti na cvičení Diskuse o seminární práci a o případných nedostatcích - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: z | zk
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS: 4|4|4, celkem 12.
Information on the extent and intensity of the course: 4/4/4.
Information on course enrolment limitations: Doporučený ročník/semestr 1/1
- Enrolment Statistics (winter 2013, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2013/MK024