JC110 Český jazyk I.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2015
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Jiří Holub, Ph.D. (cvičící)
Garance
Mgr. Jiří Holub, Ph.D.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět Český jazyk pro cizince v magisterském studiu je zaměřen na rozšiřování odborné terminologie z oborů: Management hotelnictví a lázeňství, Management komunikace v oboru služeb, Management destinace cestovního ruchu. Důraz se klade na plynulé vyjadřování ústní i písemné v dané odbornosti, na schopnost pracovat s česky psanými odbornými materiály a komunikovat se zákazníky a obchodními partnery. Hotelové služby, česká kuchyně v cizině, lázeňská turistika, komunikace ve službách. Procvičují se obtížnější gramatické jevy českého jazyka s ohledem na produktivní zvládnutí struktur spisovného i odborného jazyka. Deklinace adjektiv, obtížnějších číslovek ,vyjádření kvantity, slovesa pohybu, tvoření vidových dvojic. Konverzační okruhy: jídlo a nápoje , známá lázeňská místa v ČR, komunikační schopnosti pracovníka ve službách . Forma výuky je založena na aktivní účasti studentů na všech probíraných tématech, zejména na okruzích, v nichž studenti prezentují své komunikační dovednosti. Předmět JC110 představuje úvodní kurz odborného jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace. Znalosti: Student si v předmětu JC110 Český jazyk pro cizince prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se se základní odbornou terminologií pracovní komunikace podle svého oboru. Kompetence: Student bude po absolvování předmětu JC110 schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a zákazníky, a to v písemné i ústní podobě. Dovednosti: Absolvováním předmětu JC110 má student umět komunikovat o svém oboru a pohotově reagovat v základních profesních situacích. Má být rovněž schopen porozumět odborným instrukcím rodilého mluvčího. Má aktivně používat základní formy interní i vnější firemní komunikace, a to ústně i písemně.
Osnova
  • 1. Lázeňská turistika, lázně a léčebné možnosti 2. Nepravidelné stupňování adjektiv a adverbií 3. Hotelové pokoje 4. Kondicionál a podmínkové věty 5. Komunikace ve službách 6. Pravidelné stupňování adjektiv a adverbií 7. Jídlo a nápoje 8. Lázně Bělohrad 9. Vyjádření kvantity 10. Česká kuchyně 11 .Slovesa pohybu, tvoření vidových dvojic 12. Komunikace v hotelu 13. Shrnutí, opakování, test
Literatura
    povinná literatura
  • Pro úroveň B2 A.Nekovářová:Čeština pro život, lekce 1-5, Praha , Akropolis 2008, 978-80-86903-80-4 Odborné texty podle oborů
  • Základní pro úroveň B1 podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky L.Holá,P.Bořilová:Česky krok za krokem 2,lekce 1-7,Praha, Akropolis, 2009, 978-80-86903-92-7
    doporučená literatura
  • Pro úroveň B2 J.Bischofová a kol.:Čeština pro středně a více pokročilé, Praha,Karolinum 2008, 80-7184-921-9
  • Pro úroveň B1 I.Rešková,M.Pintarová: Communicative Czech, Intermediate Czech a Workbook, Praha, Karolinum , 2005, 80-7184-713-5
  • Pro úroveň B1 L.Mrověcová:Čeština pro Rusy, Brno, Computer Press,2009, 978-80-251-1992-1
  • Pro úroveň B2 S.Tvrdíková, Čeština pro cizince, Praha, VŠH, 2007, 978-80-86578-64-4
Výukové metody
Seminář: 26 hodin Samostatná příprava: 26 hodin Celkem: 52 hodin
Metody hodnocení
Písemný test: 70% Odevzdané úkoly: 30% Celkem: 100% Maximálně 3 absence za semestr
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2010, zima 2011, zima 2012, zima 2013, zima 2014, zima 2016, zima 2017, zima 2018, zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022, zima 2023, zima 2024.