UCP:JN131 German language - Course Information
JN131 German language III
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2015
- Extent and Intensity
- 0/2. 2 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- Mgr. Marie Kulichová (seminar tutor)
PhDr. Eva Ottová (seminar tutor) - Guaranteed by
- Mgr. Marie Kulichová
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- JN110 German language && JN120 German language
Program získávání jazykové kompetence v jednotlivých jazykových skupinách je přizpůsoben úrovním A2 – B2 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky). Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta. - Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- CŽV-Marketingové komunikace (programme UCP, MGRE)
- Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Hospitality and Spa Management (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (3)
- Marketing Communication (Study in Czech) (programme UCP, MGRE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět JN131 je posledním ze tří navazujících seminářů německého jazyka a obsahově dovršuje jazykovou přípravu pro potřeby podnikatelské praxe v terciární sféře. Tematicky se nejprve zaměřuje na základní formy obchodní komunikace (ústní i písemné), na péči o zákazníka a vybrané marketingové komunikační prostředky. V závěru je pak věnována pozornost komunikačním situacím a písemným formalitám, které se pojí k tématu pracovního zařazení a profesního růstu.
Znalosti: Absolvent předmětu JN131 má mít přehled o vhodném použití jazykových prostředků i gramatických struktur pro konkrétní profesní situace. Obsahově se jedná zejména o základní odbornou terminologií z oblasti prodeje a marketingu a slovní zásobou z oblasti trhu práce. Důležitá je i znalost specifik obchodních jednání v dané zemi a přehled o situaci a požadavcích na tamním trhu práce.
Kompetence: Kromě běžných všedních situací má být student po absolvování předmětu JN131 schopen vhodným způsobem komunikovat v rámci obchodních jednání a péče o spokojenost zákazníka, dále na poli propagace a prodeje produktu a na závěr v oblasti vstupu na pracovní trh.
Dovednosti: Konkrétně má student prokázat schopnost: navázat a udržet rozhovor se zákazníkem, zjistit informace o jeho potřebách; podat mu potřebné informace o prodávaném produktu či poskytované službě; vhodně argumentovat; umět popsat proces zpracování zakázky (např. sestavit nabídku, napsat objednávku); informovat o obchodních podmínkách; vyřídit reklamaci (ústně i písemně); dále orientovat se v inzerci nabídek práce; napsat žádost o práci; komentovat vlastní životopis; prezentovat dosavadní pracovní zkušenosti a reagovat na základní otázky u přijímacího pohovoru. - Syllabus (in Czech)
- Základy obchodní komunikace (typické situace mezi prodávajícím, resp. poskytovatelem služby a zákazníkem)
- Typologie zákazníků dle různých kritérií
- Německo a veletrhy - význam veletrhu pro marketing firmy
- Příprava na aktivní účast na veletrhu a na prezentaci produktu
- Studentské prezentace – propagace produktu
- Obchodní korespondence – vyřízení, resp. zpracování zakázky (nezávazný dotaz, nabídka, objednávka)
- Všeobecné obchodní podmínky - reklamace
- Pracovní pobyt v zahraničí (formality, pracovní podmínky a zvláštnosti německy mluvícího prostředí)
- Pracovní trh (nabídky práce, charakteristika vybraných profesí)
- Strukturovaný životopis a motivační dopis
- Přijímací pohovor (profesní kariéra, další vzdělávání)
- Souhrnné opakování gramatických jevů příslušných lekcí
- Literature
- required literature
- BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
- BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
- BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
- BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
- recommended literature
- BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
- Assessment methods (in Czech)
- Docházka 75%
Písemný test (min. úspěšnost 70%) + ústní zkouška
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání , které se váže na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečné zkoušky, jejíž úspěšné absolvování je podmínkou splnění předmětu. - Language of instruction
- Czech
- Further comments (probably available only in Czech)
- The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: KS / 2; 2|2|2. - Teacher's information
- https://is.vsh.cz/auth/predmet/vsh/zima2011/JN131
- Enrolment Statistics (winter 2015, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2015/JN131