UCP:MK024 Základy reklamy a PR - Informace o předmětu
MK024 Základy reklamy a PR
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2024
- Rozsah
- 2/2/0. 4/4/4. 6 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Jan Mastný (přednášející)
Ing. Jan Mastný (cvičící) - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Jiné omezení: Doporučený ročník/semestr 1/1 - Mateřské obory/plány
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Cílem předmětu Základy reklamy a PR je seznámení s principy fungování reklamních a komunikačních agentur a základní dovednosti v rámci zadávání elementů marketingové komunikace ke zpracování.
- Výstupy z učení
- Znalosti: Student získá základní znalosti a povědomí o fungování reklamního provozu a jeho specifik, smyslem je poskytnout budoucím managerům know how pro komunikaci s reklamními a PR agenturami. Schopnosti: Absolvování kurzu umožní studentovi zadávat a kontrolovat marketingové kampaně za účelem maximální efektivity procesu. Dovednosti: Student umí aplikovat získané komunikační znalosti ve styku s outsourceovanými službami marketingového provozu.
- Osnova
- Osnova předmětu: 1. Historie reklamy a její vývoj 2. Vymezení a vzájemný vztah pojmů Marketing x Reklama x Public Relations 3. Druhy a typy reklamy – dle životního cyklu produktu, dle použitého média, ATL x BTL reklama, produktová x imageová reklama 4. Vztah klient x reklamní agentura x recipient reklamy, pojmy tendr a pitch, způsoby spolupráce klienta při reklamní tvorbě 5. Výzkum – základní kámen kvalitní reklamy, bez informací se pracovat nedá. Typy výzkumů, používané techniky, analýza výsledků 6. Specifikace cílové skupiny, Brief, Budget, informace obsažené v Briefu 7. Technika reklamní tvorby, Brainstorming, převod technických parametrů do emočního vyjádření 8. Prezentační prvky – vizuál, storyboard, ekonomické zhodnocení budgetu 9. Tištěná reklama – inzerce, merkantilní materiály, hospodářské tiskoviny 10. Televizní, internetová, rozhlasová a multimediální reklama 11. Public relations aktivity společnosti 12. Corporate materiály, firemní identita, firemní design, firemní kultura, sociálně odpovědný marketing 13. Externí x interní PR, formy, druhy, obsah
- Literatura
- povinná literatura
- MASTNÝ, Jan. Reklama ve světě médií. Praha: Vysoká škola hotelová, 2010, 106 s. ISBN 978-80-87411-00-1. info
- MASTNÝ, Jan. Grafika v mediální komunikaci. 2008. ISBN 978-80-86578-82-8. info
- doporučená literatura
- CHROMÝ, Jan. Marketing a média v hotelnictví a cestovním ruchu. 1. vyd. Praha: Verbum, 2010, 128 s. Komunikace a média 2. ISBN 978-80-904415-3-8. info
- CHROMÝ, Jan a Miloš SOBEK. Multimédia - hardware pro mediální a marketingové komunikace. 1. vyd. Praha: VŠH, 2003. ISBN 80-86578-40-2. info
- neurčeno
- TOMAN, Miloš, Intuitivní reklama, Praha: Management Press, 2006. ISBN 978-80-7261-165-2.
- Aktualizované elektronické zdroje budou oznámeny na první hodině.
- Výukové metody
- Písemný test z teoretického základu a ústní zkouška.
- Metody hodnocení
- Studenti plní obě části atestace. Po úspěšném absolvování písemného zápočtového testu jako podkladu ke zkoušce se dostaví k ústní zkoušce k aprobaci znalostí.
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS: 4|4|4, celkem 12.
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2024/MK024