CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2016
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2015
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2014
Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2014
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2013
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2012
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    povinná literatura
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2012
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 3 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 24 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/24, pouze zareg.: 0/24
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    povinná literatura
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2011
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 63 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/63, pouze zareg.: 0/63
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    povinná literatura
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2011
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a anučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 48 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/48, pouze zareg.: 0/48
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač bude schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu bude ovládat terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázky krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    povinná literatura
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2010
Rozsah
2/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a anučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 10 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač bude schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu bude ovládat terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázky krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    povinná literatura
  • ČERTÍK, Miroslav a Věra FIŠEROVÁ. Volný čas, životní styl a cestovní ruch. 2009. vyd. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-93-4. info
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce,praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr.
Výuka probíhá každý týden.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2010
Rozsah
0/0. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Věra Fišerová (přednášející)
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2009
Rozsah
0/0. 3 kr. Doporučované ukončení: z. Jiná možná ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Věra Fišerová (přednášející)
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2008
Rozsah
0/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Věra Fišerová (přednášející)
Mgr. Monika Klímová (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2018

Předmět se v období zima 2018 nevypisuje.

Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.

CR064 Průvodcovské služby a animace

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2017

Předmět se v období zima 2017 nevypisuje.

Rozsah
0/2. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
Mgr. Monika Klímová (cvičící)
Garance
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
SEMESTR ( 2 ) && FORMA ( P ) && ( PROGRAM ( BC ) || PROGRAM ( BCE )) && ! OBOR ( HOE )
V rámci předmětu se zaměříme na vymezení základních pojmů z oblasti cestovního ruchu, především pak na terminologii týkající se průvodcovské a animační činnosti v kontextu vývoje cestovního ruchu, legislativního vývoje a změn týkajících se zařazení průvodcovské živnosti mezi živnosti volné a koncesované, čili upozorníme na zákonem stanovené výjimky. V oboru hotelnictví je třeba upozornit na vzájemný přesah s obory v cestovním ruchu a jejich vzájemné prolínání se. To se projevuje zejména v animační činnosti, neboť animátoři bývají především zaměstnanci ubytovacích zařízení. Zdůrazníme význam a vývoj průvodcovských a animačních služeb, možnosti vzdělávání a doškolování odborníků v této oblasti cestovního ruchu. Definujeme přípravu průvodců na zájezd, vyhodnotíme průběh akce a naučíme se podat zprávu o průběhu akce, včetně jejího vyúčtování.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 28 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/28, pouze zareg.: 0/28
Jiné omezení: v LS2012 pouze 1 skupina jinak bývá 2x24 lidí
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Na konci kurzu bude posluchač umět definovat základní problematiku v oblasti průvodcovské a animační činnosti. Bude umět vyjmenovat a vysvětlit základní pojmy v oblasti cestovního ruchu, týkajících se průvodcovské a animační činnosti, klasifikovat jednotlivé profese z hlediska legislativy. Posluchač bude moci interpretovat zákony a zákonné normy vztahující se k průvodcovské a animační činnosti. Porozumí rozdílům mezi živností volnou a vázanou.Posluchač bude moci aplikovat získané teoretické znalosti v praxi. Využije je při demonstraci vlastní průvodcovské přípravy - navrhne a naplánuje akci, vytvoří itinerář akce, deník průvodce, sestaví vyúčtování. Akci zhodnotí a zdůvodní případné nedostatky. Stejným způsobem bude aplikovat své znalosti na tvorbu animačního programu podle zaměření animátora. Posluchač je schopen aplikovat teoretická zjištění na praktické situace. Posluchač v závěru kurzu ovládá terminologii, základní předpisy a zákonné normy vztahující se k činnostem turistického průvodce, asisteční doprovodné služby a animátora, a to jak na úrovni republikové, tak mezinárodní, zejména pak europrostoru.
Osnova
  • 1. Seznámit studenty s významem průvodcovské a animační činnosti, s jejich rozdíly v oblasti cestovního ruchu a hotelnictví, s jejich historickým vývojem 2. Vymezit terminologii z oblasti cestovního ruchu, průvodcovské a animační činnosti 3. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace průvodcovských služeb 4. Prohloubit nabyté teoretické znalosti v oblasti přípravy a realizace animační činnosti 5. Seznámit studenty s legislativou, změnami typů živností a současnými trendy a aktuálním stavem nejen v České republice, ale i ve vztahu k členským státům Evropské unie 6. Možnosti doškolování a celoživotního vzdělávání, akreditované agentury pořádající doškolovací kurzy v oblasti jak průvodcovské činnosti, tak animační 7. Na základě praktických příkladů seznámit studenty s přípravou průvodce, jeho požadovanými vlastnostmi, ukázkami krizových situací a jejich možnými řešeními 8. Aplikace teoretických znalostí do praktických zkušeností (prezentace své průvodcovské přípravy v terénu, v rámci exkurze) 9. Praktická metodologie průvodcovské činnosti, deník průvodce, itinerář, příprava akce 10. Materiálnětechnické a personální zabezpečení animačních činností 11. Tvorba animačních programů, živnost animátora, profesionalita, spolupráce s ubytovacími zařízeními 12. Praktická aplikace nabytých znalostí v oblasti animace v cestovním ruchu 13. Souhrnný test
Literatura
    doporučená literatura
  • Novacká, Ľ., Cestovní ruch, technika služieb, delegát a sprievodca, Vyd.EKONÓM, Bratislava 2010, ISBN 978-80-225-2982-2
  • Fišerová, V., Volný čas a jeho animace v cestovním ruchu, VŠH Praha, 2008 , ISBN 978-80-86578-87-3
  • Orieška, J., Metodika činnosti průvodce cestovního ruchu, IDEA SERVIS, Praha 1999, ISBN 80-85970-30-9
  • Klímová, M., Aktuální problémy v poskytování průvodcovských služeb, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 62-80
  • Klímová, M., Současné trendy v příjezdovém cestovním ruchu Prahy pro rusky hovořící klientelu, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2010, VŠH 2010, ISBN 978-80-86578-99-6, str. 81-83
  • Klímová, M., Státní správa jako faktor ovlivňující provozování průvodcovské činnosti, Sborník z příspěvků z konference regionálního cestovního ruchu Stop and Stay 2011, VŠH 2011, ISBN 978-80-87411-17-9
  • ČSN EN 15565 Služby cestovního ruchu - požadavky na zajištění profesního vzdělávání turistických průvodců a kvalifikační programy
  • ČSN EN 13809 Služby cestovního ruchu - cestovní agentury, touroperátoři - terminologie
  • Zákon č.159/1999 Sb.o cestovním ruchu s daty jeho posledních novelizací
  • Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání s daty jeho posledních novelizací
    neurčeno
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů. Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4. info
Výukové metody
teoretická příprava, skupinová práce, praktická prezentace, diskuse, seminář, přednáška, praktická aplikace výkladu průvodce v terénu-v rámci exkurze
Metody hodnocení
Závěrečný projekt, jeho prezentace v terénu v rámci exkurze nebo v rámci power-pointové prezentace ve třídě
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k periodicitě výuky: VP.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: VP.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2008, léto 2009, zima 2009, léto 2010, zima 2010, léto 2011, zima 2011, léto 2012, zima 2012, léto 2013, zima 2013, léto 2014, zima 2014, zima 2015, zima 2016.