CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2021
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 2/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2019
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Václav Fišer
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2018
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Jitka Mattyašovská (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Jitka Mattyašovská
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2017
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2016
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2015
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2014
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (seminar tutor)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2014
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 6 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování služeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2013
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2012
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce
Language of instruction
Czech
Further Comments
Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2012
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(3) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2011
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: zk (examination). Other types of completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 72 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/72, only registered: 0/72
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2011
Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (seminar tutor)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (seminar tutor)
Guaranteed by
Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
Course objectives (in Czech)
Vymezit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Objasnit zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Seznámit s legislativními požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: • postavení a funkce cestovní kanceláře v distribučních procesech na trhu služeb cestovního ruchu • vnější a vnitřní prostředí cestovní kanceláře • organizační modely cestovní kanceláře a cestovní agentury • tvorba produktu (zájezdu) cestovní kanceláře • nabídka a prodej produktu (zájezdu) cestovní kanceláře základní obchodní taktiky) • nástroje podpory prodeje a role katalogu cestovní kanceláře • případové studie a workshopy tvorby produktu (zájezdu) a podpory jeho prodeje
Literature
    required literature
  • - SYSEL, J.: Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu, VŠH, Praha 2010, ISBN 978-80-87411-07-0
Assessment methods (in Czech)
Požadovaná účast na cvičeních-70 %; zápočet-seminární práce; zkouška-ústní zkouška
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught each semester.
The course is taught: every week.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2010
Extent and Intensity
2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 10 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Cíl a zaměření předmětu: Vymezit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Objasnit zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Seznámit s legislativními požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2010
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (lecturer)
Mgr. Monika Klímová (seminar tutor)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2009
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2009
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Winter 2008
Extent and Intensity
0/0. 3 credit(s). Recommended Type of Completion: z (credit). Other types of completion: zk (examination).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Ing. Jiří Sysel, Ph.D. (lecturer)
Course Enrolment Limitations
The course is offered to students of any study field.
Language of instruction
Czech
The course is also listed under the following terms Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2024

The course is not taught in winter 2024

Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2023

The course is not taught in winter 2023

Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2022

The course is not taught in winter 2022

Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.

CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Summer 2013

The course is not taught in Summer 2013

Extent and Intensity
0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Mgr. Monika Klímová (lecturer)
Guaranteed by
Mgr. Monika Klímová
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48
fields of study / plans the course is directly associated with
there are 7 fields of study the course is directly associated with, display
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
Teaching methods (in Czech)
Semináře,diskuse, skupinová práce
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedenýc témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Further Comments
The course can also be completed outside the examination period.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2020, winter 2021.