HO203 Ubytovací úsek

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2023
Rozsah
2/0/0. 3/3/3. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Martin Kocourek (přednášející)
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Cílem předmětu je předat studentům dovednosti a znalosti v oblasti řízení a fungování ubytovacího úseku v různých typech hotelů.
Výstupy z učení
Schopnosti: Student po absolvování předmětu je schopen analyzovat, vyhodnotit a správně reagovat na běžné situace provozu ubytovacího úseku ubytovacího zařízení v konkurenčním tržním prostředí. Tato schopnost má přispět k posílení jeho sociálních a odborných kompetencí. Dovednosti: Studenti se naučí počítat produktivitu práce v ubytovacím úseku a seznámí se s hlavními faktory působícími na náklady v tomto úseku. Po absolvování předmětu je student schopen výkonu manažerské práce na recepci nebo v oddělení úklidu.
Osnova
  • Osnova: 1.-2. Ubytovací úsek (organizační struktura, ubytovací jednotka, funkce hotelového pokoje). 3. Hotelový pokoj – design, vybavení. 4. Recepce (organizace, rozdělení na směny a náplň práce). 5.-6. Cyklus zážitku hosta – před příjezdem, přijetí, pobyt, služby odjezd, po odjezdu. 7. Noční audit, rezervace. 8. Revenue management a Up-selling v hotelu. 9. Úklid (organizační struktura, druhy úklidu). 10. Řízení inventáře a nákladů v úklidu, hotelová prádelna. 11.-12. Plánování a hotelová statistika. 13. Personalistika v ubytovacím úseku (produktivita práce, motivace).
Literatura
    povinná literatura
  • HÁN, Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA a Martina SOCHŮRKOVÁ. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie. Svazek druhý - Ubytovací služby. 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 352 s. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronomie, 2. svazek. ISBN 978-80-7552-253-5. info
  • KASAVANA, M. L. a R. M. BROOKS. Managing front office operations. 7th. New York: Prentice Hall, 2005. ISBN 0-86612-265-6. info
    doporučená literatura
  • KŘÍŽEK F., Neufus J. Moderní hotelový management. 2011. info
    neurčeno
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • Asociace hotelů a restaurací ČR. Oficiální jednotná klasifikace ubytovacích zařízení ČR na léta 2015-2020. Praha: AHR ČR, 2015.
  • BELEŠOVÁ, Stanislava. Studijní opora HO028 Hotelové služby ubytovací úsek. 1. vyd. Praha: VŠH, 2013. info
Metody hodnocení
Písemná zkouška - otevřené a uzavřené otázky. Min. splnit na 80%.
Informace učitele
Studenti kombinované formy vypracují seminární práci. Seminární práce má přispět k prohloubení znalostí studenta ve zvoleném tématu, uvědomit si souvislosti jednotlivých akcí a jevů a prezentovat vlastnosti aktuálního stavu a případné návrhy na inovace. Rozsah a strukturu seminární práce stanoví příslušný pedagog (cca 10 stran). Bez uznané seminární práce student nemůže absolvovat zkoušku. Příklady témat seminárních prací: - Řízení inventáře a nákladů v úklidu, hotelová prádelna - Funkce hotelového pokoje - Zážitkové ubytování hosta - Up-selling v hotelu - Druhy úklidových prací v hotelovém pokoji Kontakt s vyučujícím: elektronická korespondence přes e-mail VŠH, konzultační hodiny v daném semestru.
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2019, zima 2020, zima 2021, zima 2022.