JR042 Ruský jazyk IV.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2024
Rozsah
0/2/0. 2/2/2. 3 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Bc. Lenka Muschová (přednášející)
Mgr. Lucie Bartošová (cvičící)
Mgr. Olesya Shvedova (cvičící)
Předpoklady
JR030
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Cíle předmětu
Předmět JR 042 Ruský jazyk uzavírá čtyřsemestrální kurz ruského jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace na úrovni A1 Společného evropského referenčního rámce. Studenti se naučí azbuku a osvojí si základní struktury potřebné pro jednoduchou ústní i písemnou komunikaci v rámci podniku a při řešení běžných pracovních situací.
Znalosti: Student získá v předmětu JR 042 Ruský jazyk základní jazykové prostředky pro komunikaci s pracovními partnery a zákazníky v podniku cestovního ruchu a gastronomie.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JR 042 schopen komunikovat jednoduchým způsobem s obchodními partnery a zákazníky v běžných pracovních situacích. Na konci tohoto kurzu bude student schopen popsat nabídku hotelových služeb, stížnosti klientů a také okomentovat jídelní lístek, popsat složení jednotlivých pokrmů a nápojů.
Osnova
  • 1. Dobrou chuť! Výběr jídla v restauraci 2. Dobrou chuť! Výběr stolku v restauraci 3. Objednání jídla. 4. Jídelní lístek. Ruská gastronomie 5. Nápoje. Stravovací zvyklosti 6. Nádobí. Popis restaurace 7. Test. Práce v cestovním ruchu. 8. Výběr zájezdu 9. Zaměstnanci v cestovním ruchu 10. Komunikace s klienty 11. Popis destinace cestovního ruchu 12. Turistické zajímavosti Ruska 13. Závěrečný test
Literatura
    povinná literatura
  • Golovatina L. - Mistrová, V. - Molchan, M.Твой шанс А2. Praha: Fraus, 2019, ISBN: 978-80-7489-509-8
    doporučená literatura
  • Nekolová, V - Camutaliová, I - Vasiljeva-Lešková, A. Ruština nejen pro samouky. Praha : Leda, 536 s. 2002
  • И.В.Казнышева. С.А.Хавронина. Пять звёзд. Экспресс-курс по русскому языку для работников сервиса. Москва: Русский язык. Курсы, 2010 . ISBN 978-5-88337-227-7
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací a imitace jednoduchých struktur. Studenti tak získávají návyk používat vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci.
Student kombinované formy samostatně plní zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracovává písemné dokumenty podle zadání. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskutečňuje během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou možnosti absolvovat zkoušku.
Metody hodnocení
Průběžné testy, závěrečný test, ústní zkouška Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin)
Cvičení - 26/6
Samostatná příprava - 52/72
Celkem - 78/78

Požadavky na zakončení: Prezenční studium/Kombinované studium (váha v %)
Písemný test - 100/100
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - min.80% účasti na cvičení (prez.)
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. forma: 2-2-2, celkem 6.
Předmět je zařazen také v obdobích léto 2011, zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023.