JR120 Ruský jazyk II.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
léto 2011
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: z.
Vyučující
doc. PhDr. Jelena Celunová, CSc. (přednášející)
Mgr. Eva Mičková (přednášející)
Garance
doc. PhDr. Jelena Celunová, CSc.
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
Ukončené zkouškou Bc. studium ruského jazyka.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Mateřské obory/plány
předmět má 7 mateřských oborů, zobrazit
Cíle předmětu
Předmět Ruský jazyk v magisterském studiu je zaměřen na rozšiřování odborné terminologie z oboru. Důraz se klade na plynulé ústní a písemné vyjadřování v dané oblasti, schopnost pracovat s rusky psanými odbornými materiály. Cvičí se obtížnější gramatické jevy ruského jazyka. Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti. Znalosti a dovednosti získané v předmětu JR 120 Ruský jazyk jsou dále rozvíjeny v navazujícím předmětu JR 131 Ruský jazyk.
Osnova
  • PS: Ruština pro cestovní ruch: 1. Vyběr zájezdu (objednání zájezdu, vyběr destinace, zrušení zájezdu) 2. Dovolená u moře (kompetence delegata, organizace výletů) 3. Kongresová turistika (vyplnění formuláře, individuální turismus, problémy s ubytovaním) KS: Hotelnictví 1. Hotelové služby 2. Ruská kuchyně
Literatura
    povinná literatura
  • Jelena Celunova, Sylva Tvrdíková. Ruština v hotelnictví, lázenství a turismu. Praha. VŠH. 2003. ISBN 80-86578-20-8
  • Л.Б.Трушина, Л.Л.Вохмина и др. Русский Экзамен Туризм. Учебный комплекс по русскому языку как иностранному в сфере международного туристского бизнеса. Москва. "Икар". 2005. ISBN 5-7974-0118-5
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
Metody hodnocení
2 písemné testy zápočtový test
Navazující předměty
Další komentáře
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: konzultace komb. nebo dist. forma: 2, 8-7, celkem 15.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, léto 2012, léto 2013, léto 2014, léto 2015, léto 2016, léto 2017, léto 2018, léto 2019, léto 2020, léto 2021, léto 2022, léto 2023, léto 2024.