UCP:MA001 Marketing - Informace o předmětu
MA001 Marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.léto 2011
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Management dopravních služeb (Study in Czech) (program UCP, BCE)
- Management dopravních služeb (program UCP, BCE)
- Marketingové komunikace ve službách (program UCP, BCE) (2)
- Cíle předmětu
- Předmět MA001 Marketing seznamuje studenty se základy marketingu. Objasňuje nejdůležitější marketingové poznatky, důležité pro aplikaci marketingu v podnicích, organizacích, obcích a destinacích CR. Formou řešení teoretických a praktických problémů se posluchači seznámí se základním analytickým aparátem a získají schopnost jeho použití pro řešení konkrétních zadání. V navazujícím magisterském stupni studia jsou vědomosti získané v předmětu MA001 Marketing dále rozvíjeny v předmětu MA106 Marketingové strategie a v předmětu MA109 Marketingové řízení obcí a regionů.
Znalosti: Student v předmětu MA001 Marketing získá základní přehled o: podstatě marketingu, marketingové koncepci, jednotlivých fázích marketingového řízení, důležitosti analýzy prostředí firmy a predikce jeho vývoje, marketingovém informačním systému a jeho komponentech, nákupním procesu spotřebitelů i organizací, procesu výběru cílových trhů, marketingovém mixu v podobě „P“ i „C“.
Dovednosti: Po absolvování předmětu MA001 Marketing student umí: vysvětlit marketingový směnný proces; podrobně popsat jednotlivé fáze procesu marketingového řízení; analyzovat prostředí firmy, její portfolio i nákupní proces; identifikovat cílové trhy; na základě analýzy a výběru cílového trhu vypracovat návrh marketingového mixu. Schopnosti: Student je po absolvování předmětu MA001 Marketing schopen řešit různá marketingová zadání, např. vypracování situační analýzy a analýzy jejího dopadu na činnost firmy; zpracování portfolia firmy; výběr cílových trhů; positioning a repositioning firmy (produktu, značky); vypracování marketingového mixu firmy aj.. Tato schopnost je základem úspěšného uplatnění absolventa vysoké školy v manažerských funkcích na operační či střední úrovni managementu.
Cvičení předmětu MA001 mají přispět ke schopnostem studenta implementovat získané marketingové znalosti v praxi. - Osnova
- 1. Úvod do studia předmětu, volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
2. Marketing a marketingová koncepce; vývoj podnikatelských koncepcí.
3. Služby, specifické vlastnosti služeb, aplikace marketingu v oblasti služeb a v neziskových organizacích.
4. Marketingové řízení.
5. Marketingové prostředí, jeho analýza a predikce vývoje prostředí. Marketingový informační systém; marketingové zpravodajství, marketingový výzkum, metody a techniky výzkumu.
6. Výběr cílových trhů, proces výběru cílových trhů - segmentace, výběr trhů, stanovení pozice.
7. Nákupní proces spotřebitele a organizací.
8. Marketingový mix z různých pohledů
9. Produkt
10. Místo-distribuce.
11. Cena.
12. Marketingová komunikace.
13. Lidé, balíčky, programové specifikace, spolupráce, procesy.
- 1. Úvod do studia předmětu, volný čas, cestovní ruch a pohostinství.
- Literatura
- povinná literatura
- JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publ., 2009. ISBN 978-80-247-3247-3
- doporučená literatura
- KOTLER, P., WONG., V., SAUNDERS, J., ARMSTRONG, G. Moderní marketing.
- ZAMAZALOVÁ A KOL. Marketing.2.přepracované a doplněné vzdání. Praha: C.H.Beck 2010.
- KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Jak vytvářet a ovládnout trhy. Praha: Management Press, 2000
- Výukové metody
- Přednášky s praktickými aplikacemi. Samostudium literatury. Cvičení – případové studie, prohloubení základních znalostí získaných z přednášek a samostudia. Samostatná práce studentů- řešení konkrétního úkolu zadaného a hodnoceného vyučujícími.
- Metody hodnocení
- Obsah předmětu: Prezenční studium/Kombinované studium (hodin);
Přednášky - 26/12
Cvičení - 13/0
Samostatná příprava - 91/118
Celkem - 130/130
Požadavky na zakončení:
Prezenční studium/Kombinované studium (váha v%);
Cvičení - 2 úspěšně absolvované testy, minimálně 70% účast na cvičeních, aktivita
Písemný test - 100/100 (minimální úspěšnost 60 bodů)
Celkem - 100/100
Zvláštní podmínky a podrobnosti - kladné hodnocení vypracované seminární práce (komb.) - Informace učitele
- Témata seminárních prací pro studenty/studentky kombinované formy studia:
1.Hodnocení konkurenceschopnosti konkrétního zařízení cestovního ruchu.
2.Specifické vlastnosti firmy a hodnocení využití marketingu (analýza, návrhy).
3.Přístupy k hodnocení spokojenosti zákazníka (hosta, návštěvníka, klienta apod.).
4.Hodnocení marketingové komunikace zařízení cestovního ruchu (metody, prostředky, % výše finančních prostředků vyčleněných na marketingovou komunikaci a způsoby hodnocení její účinnosti)
5.Analýza působení vlivů makroprostředí na firmu (vlivy prostředí, konkrétní působení ve firmě, návrh opatření).
6.Důsledky působení finanční krize na firmu a návrh možných marketingových řešení.
7.Implementace „Green marketingu“ v cestovním ruchu.
8.Proces hledání dalšího rozvoje firmy s využitím Ansoffovy matice (produkty/trhy).
9.Analýza portfolia firmy s využitím BCG matice.
11. Analýza marketingové komunikace České republiky na zahraničních trzích.
12. Výběr nového cílového trhu.
13. Proces vývoje nového produktu - jeho úskalí.
14. Hodnocení cenové politiky firmy - klady a zápory.
15. Hodnocení nabídky pro využití volného času v ... (obci) pro cílový segment.
16. Úskalí cestování rodin s malými dětmi (nabídka versus potřeby)
17. Vypracování profilu našeho typického zákazníka.
18. Analýza změn v chování našeho zákazníka.
19. Analýza změn v chování konkurence.
20.Vlastní téma – pouze po dohodě s vyučující/vyučujícím.
Požadovaný rozsah seminární práce 7 – 10 stran. Práce bude členěna na část teoretickou a praktickou. Při psaní seminární práce je nutné vyznačovat odkazy na literaturu a další zdroje do textu práce (např. pod linkou).
Práce bude zaslána elektronicky na adresu vyučující/vyučujícího..Termín odevzdání seminární práce pro studenty kombinované formy studia: 2 týdny před předpokládaným termínem zkoušky. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (léto 2011, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/leto2011/MA001