UCP:CR066 Techniques of Sale and Travel - Course Information
CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Op
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2012
- Extent and Intensity
- 0/2. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- Mgr. Monika Klímová (lecturer)
- Guaranteed by
- Ing. Jiří Sysel, Ph.D.
Katedra cestovního ruchu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- SEMESTR(3) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
- Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 48 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 0/48, only registered: 0/48 - fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in English) (programme UCP, BC)
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Management of Transportation Services (programme UCP, BCE)
- Management of Transportation Services (Study in Czech) (programme UCP, BCE)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kanceláře. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu).
- Syllabus (in Czech)
- Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
- Literature
- required literature
- Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
- Teaching methods (in Czech)
- Semináře,diskuse, skupinová práce
- Assessment methods (in Czech)
- seminární práce
- Language of instruction
- Czech
- Further Comments
- The course can also be completed outside the examination period.
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/CR066