UCP:MG116 Psychology of Management - Course Information
MG116 Psychology of Management
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.Summer 2012
- Extent and Intensity
- 2/2. 6 credit(s). Type of Completion: zk (examination).
- Teacher(s)
- doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc. (lecturer)
Ing. Barbora Koklarová, Ph.D. (seminar tutor)
doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc. (seminar tutor) - Guaranteed by
- doc. PhDr. Milada Šmejcová, CSc.
Katedra managementu – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- MG023 Psychology
Úspěšné absolvování bakalářských předmětů MG023, MG025, MG002 a MG017 - Course Enrolment Limitations
- The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Destination Management in the Tourism Industry (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Hospitality and Spa Management (Study in Czech) (programme UCP, MGR) (2)
- Marketing Communication (Study in Czech) (programme UCP, MGRE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Předmět MG116 seznamuje studenty s poznáním a pochopením nutnosti, že prosperita organizace je mimo jiné podmíněna systematickým uplatňováním nejnovějších poznatků psychologie organizace, psychologie práce, psychologie komunikace, interkulturální psychologie a personologie při řízení, proměňujícím se nyní výrazně pod vlivem sociokulturních souvislostí globalizace. Formou řešení teoretických a praktických problémů řízení si studenti uvědomují, že struktura společností se radikálně mění a jednotliví vedoucí pracovníci mají mnohem větší autonomii, povnnosti a odpovědnost. Organizace omezují centrální řízení a usilují o zplnomocnění zaměstnanců (empowerment). Předmět MG116 se sanží svým pojetím prokázat, že víc než kdy dříve jsou analýza a porozumění pracovní zkušenosti z psychologického hlediska nutné pro úspěšné zkloubení pracovního úspěchu a kvality života.
- Syllabus
- 1) Význam základních směrů psychologického myšlení pro současnost a blízkou budoucnost řízení managementu služeb. 2) Psychologie práce dnes, uplatnění jejich systémů v řízení. 3) Využití psychologie organizace ve službách. Možnosti ergonomie. 4) Sociální a interpersonální vztahy na pracovišti. Součásti sociálního styku: percepce - interakce - komunikace v organizaci. 5) Team a jeho vůdce, psychologické rozměry teamové práce, sociální identifikace, teorie sociální reprezentace. 6) Pozice teamu v organizaci, interakce mezi teamem a podnikem, zaměstnanec jako vyslanec. Organizační kultura jako symbol, jako systém, jako sdílená přesvědčení. 7) Problematika racionálního, emocionálního a politického řízení - trojrozměrní manažeři. 8) Manažer a jeho činnost z hlediska profesionální komunikace. Projevy autority moci a moci autority v interpersonální komunikaci. 9) Ego a komunikace. Vliv sebepojetí, sebeuvědomění a sebemonitoringu manažera na úroveň jeho egocentrické a sociocentrické komunikace. 10) Proměny komunikačních technik v organizaci. Způsoby "překládání" v profesionální komunikaci. Podnikový, manažerský, technicko-odborný, klientský a dodavatelský jazyk. 11) Ambivalence tykání a vykání v organizaci. 12) Psychologické a etické souvislosti skutečné komunikace v organizaci. Psychologické aspekty pravdy, polopravdy a lži. 13) Charakter paradoxu globalizace ve vnitrofiremní komunikaci. Interkulturní komunikace v kontextu organizačního a pracovního života.
- Literature
- required literature
- MIKULÁŠTÍK, M.: Komunikační dovednosti v praxi. II. doplněné a přepracované vydání, Praha, Grada 2010. ISBN 978-80-247-2339-6
- MIKULÁŠTÍK, M.: Tvořivost a inovace v práci manažera. Praha, Grada 2010. ISBN 978-80-247-2016-6
- recommended literature
- OWEN, J.: Tři pilíře úspěšného manažera. Praha, Grada 2008. kapitola 1, str. 13-20, kapitola 3, str. 81-149, kapitola 4, str. 153-211. ISBN 978-80-247-2400-3
- NAKONEČNÝ, M.: Sociální psychologie organizace. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-0577-X
- HAYES, N.: Psychologie týmové práce. Praha, Portál 2005. kapitola 2-4, str. 39-104. ISBN 80-7178-983-6
- Teaching methods (in Czech)
- přednáška, tréninkové semináře
- Assessment methods (in Czech)
- seminární práce, tréninkové aktivity, teoretická zkouška
- Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further Comments
- Study Materials
The course can also be completed outside the examination period.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
- Enrolment Statistics (Summer 2012, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/summer2012/MG116