JN131 Německý jazyk III.

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2013
Rozsah
0/2. 2 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Marie Kulichová (cvičící)
PhDr. Eva Ottová (cvičící)
Garance
Mgr. Marie Kulichová
Katedra jazyků – University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Předpoklady
JN110 Německý jazyk && JN120 Německý jazyk
Program získávání jazykové kompetence v jednotlivých jazykových skupinách je přizpůsoben úrovním A2 – B2 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky). Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Předmět JN131 je posledním ze tří navazujících seminářů německého jazyka a obsahově dovršuje jazykovou přípravu pro potřeby podnikatelské praxe v terciární sféře. Tematicky se nejprve zaměřuje na základní formy obchodní komunikace (ústní i písemné), na péči o zákazníka a vybrané marketingové komunikační prostředky. V závěru je pak věnována pozornost komunikačním situacím a písemným formalitám, které se pojí k tématu pracovního zařazení a profesního růstu.
Znalosti: Absolvent předmětu JN131 má mít přehled o vhodném použití jazykových prostředků i gramatických struktur pro konkrétní profesní situace. Obsahově se jedná zejména o základní odbornou terminologií z oblasti prodeje a marketingu a slovní zásobou z oblasti trhu práce. Důležitá je i znalost specifik obchodních jednání v dané zemi a přehled o situaci a požadavcích na tamním trhu práce.
Kompetence: Kromě běžných všedních situací má být student po absolvování předmětu JN131 schopen vhodným způsobem komunikovat v rámci obchodních jednání a péče o spokojenost zákazníka, dále na poli propagace a prodeje produktu a na závěr v oblasti vstupu na pracovní trh.
Dovednosti: Konkrétně má student prokázat schopnost: navázat a udržet rozhovor se zákazníkem, zjistit informace o jeho potřebách; podat mu potřebné informace o prodávaném produktu či poskytované službě; vhodně argumentovat; umět popsat proces zpracování zakázky (např. sestavit nabídku, napsat objednávku); informovat o obchodních podmínkách; vyřídit reklamaci (ústně i písemně); dále orientovat se v inzerci nabídek práce; napsat žádost o práci; komentovat vlastní životopis; prezentovat dosavadní pracovní zkušenosti a reagovat na základní otázky u přijímacího pohovoru.
Osnova
  • Základy obchodní komunikace (typické situace mezi prodávajícím, resp. poskytovatelem služby a zákazníkem)
  • Typologie zákazníků dle různých kritérií
  • Německo a veletrhy - význam veletrhu pro marketing firmy
  • Příprava na aktivní účast na veletrhu a na prezentaci produktu
  • Studentské prezentace – propagace produktu
  • Obchodní korespondence – vyřízení, resp. zpracování zakázky (nezávazný dotaz, nabídka, objednávka)
  • Všeobecné obchodní podmínky - reklamace
  • Pracovní pobyt v zahraničí (formality, pracovní podmínky a zvláštnosti německy mluvícího prostředí)
  • Pracovní trh (nabídky práce, charakteristika vybraných profesí)
  • Strukturovaný životopis a motivační dopis
  • Přijímací pohovor (profesní kariéra, další vzdělávání)
  • Souhrnné opakování gramatických jevů příslušných lekcí
Literatura
    povinná literatura
  • BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
  • BECKER, N, J BRAUNERT a W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
  • BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
  • BECKER, N a J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
    doporučená literatura
  • BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
Výukové metody
Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikativních situací v rovině ústní a písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
Metody hodnocení
Docházka 75%
Písemný test (min. úspěšnost 70%) + ústní zkouška
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání , které se váže na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečné zkoušky, jejíž úspěšné absolvování je podmínkou splnění předmětu.
Informace učitele
https://is.vsh.cz/auth/predmet/vsh/zima2011/JN131
Povinná:
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2005, ISBN-10 3-12-675745-4 (PS - cílová úroveň B2)
BECKER, N.; BRAUNERT, J.; SCHLENKER, W.: Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch, Stuttgart , nakl. Klett, 2004, ISBN-10 3-12-675746-1 (KS - cílová úroveň B2)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 6 (PS - cílová úroveň B1)
BECKER, N., BRAUNERT, J.: Alltag Beruf & Co. 3 Kursbuch + Arbeitsbuch, Ismaning, Hueber Verlag, 2010, ISBN 978-3-19-301590- 7 (PS - cílová úroveň A2)
Doporučená:
BERGLOVÁ, E.: Moderní gramatika němčiny, nakl. Fraus (výklad + cvičení), Plzeň , Fraus, 2006, ISBN 80-7238-441-4 (KS, PS - všechny úrovně)
Další komentáře
Předmět je vyučován každoročně.
Výuka probíhá každý týden.
Poznámka k četnosti výuky: KS / 2; 2|2|2.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2011, zima 2012, zima 2014, zima 2015, zima 2016.