UCP:MAE01 Marketing - Informace o předmětu
MAE01 Marketing
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.zima 2014
- Rozsah
- 2/1. 4 kr. Ukončení: zk.
- Vyučující
- Ing. Stanislava Belešová, PhD. (přednášející)
Ing. Stanislava Belešová, PhD. (cvičící) - Garance
- doc. Ing. Dagmar Jakubíková, Ph.D.
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Hotelnictví (program UCP, BC) (2)
- Cíle předmětu
- Objective of this subject to introduce marketing as discipline, define it and explain its importance in the business environment. Furthermore to apply and differentiate marketing strategies and principles in hospitality industry with special attention to the hotel marketing. By taking this subject student should be equipped with solid foundation of marketing strategies, principles, definitions and its applications in hospitality industry.
- Osnova
- 1.Introduction to marketing, basic definitions, development and specifics 2. Marketing in hospitality industry, definition of tourism, holiday, free time, services and service industry specifics 3. Strategic marketing, Marketing Plan 4. Marketing environment and its analysis 5. Marketing Information Systems and Marketing Research 6. Consumer Markets and Consumer Behaviour, Market Segmentation, Targeting and Positioning 7. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Designing and Managing Products 8. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Pricing Products 9. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Distribution Channels 10. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Promoting Products, Advertising, PR and Sales Promotion 11. Developing the Hospitality and Tourism Marketing Mix - Professional Sales, Building Customer Relationships 12. Destination Marketing
- Literatura
- doporučená literatura
- KOTLER, P R a J T Makens J BOWEN. Marketing for hospitality and tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2006, 960 s. info
- Výukové metody
- Lectures, class discussions and exercises in class within seminars
- Metody hodnocení
- Credit test - case study solving
Final written test, level of passing is 60 % out of 100%. - Vyučovací jazyk
- Angličtina
- Další komentáře
- Poznámka k ukončení předmětu: z | zk
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
- Statistika zápisu (zima 2014, nejnovější)
- Permalink: https://is.ucp.cz/predmet/ucp/zima2014/MAE01