UCP:JN110 German language - Course Information
JN110 German language I
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.winter 2016
- Extent and Intensity
- 0/2/0. 2 credit(s). Type of Completion: z (credit).
- Teacher(s)
- PhDr. Eva Ottová (seminar tutor)
Mgr. Hana Šuťaková (seminar tutor) - Guaranteed by
- PhDr. Eva Ottová
Katedra jazyků – University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd. - Prerequisites (in Czech)
- Program získávání jazykové kompetence je přizpůsoben vstupní znalosti studentů, která vyplývá z rozřazovacích testů. Vstupní znalost německého jazyka v jazykových skupinách se pohybuje od úrovně A1 – B1 (dle Evropského referenčního rámce pro jazyky) a v průběhu tří semestrů sleduje cílovou úroveň A2 – B2. Studovaná úroveň jazyka je evidována v informačním systému a při hodnocení v indexu studenta. Předmět JN110 Německý jazyk představuje úvodní kurz odborného jazyka zaměřeného na základy profesní komunikace a získané znalosti a dovednosti jsou dále rozvíjeny v navazujícím předmětu JN120.
- Course Enrolment Limitations
- The course is only offered to the students of the study fields the course is directly associated with.
- fields of study / plans the course is directly associated with
- Hospitality Management (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Destination Management in the Turism Industry (Study in Czech) (programme UCP, BC) (2)
- Leisure Time Management (programme UCP, BC)
- Marketing Communication in the Service Industry (Study in Czech) (programme UCP, BCE) (2)
- Course objectives (in Czech)
- Cílem předmětu je pochopení složitějších gramatických jevů a zdokonalení praktických komunikačních dovedností při současném zvládnutí odborné terminologie. Důraz je kladen zejména na hospodářský jazyk pokrývající komunikační potřeby studovaných oborů, tj. podnikatelské praxe v terciární sféře. Studenti si osvojí základní formy ústní i písemné komunikace v kontaktu s obchodními partnery a se zákazníky.
Znalosti: Student si v předmětu JN110 Německý jazyk prohloubí a rozšíří své jazykové znalosti a seznámí se základní odbornou terminologií pracovní komunikace, se specifickými prostředky ústní i písemné podnikové komunikace a s vybranými interkulturálními odlišnostmi německy mluvícího prostředí.
Kompetence: Student bude absolvováním předmětu JN110 schopen vhodným způsobem komunikovat s obchodními partnery a kolegy vzhledem k situaci a prostředí, a to v rovině ústní i písemné.
Dovednosti: Absolvováním předmětu JN110 má student umět navázat kontakt s obchodními partnery a pohotově reagovat v základních profesních situacích. Konkrétně má být schopen: přivítat zahraniční delegaci, představit svoje spolupracovníky, provést hosty firmou a místem pobytu, předat potřebné instrukce k orientaci v místě a v objektu; vysvětlit časový harmonogram programu návštěvy či jednání, stejně jako porozumět instrukcím rodilého mluvčího v obdobným situacích; specifikovat interkulturální zvláštnosti pro jednání v německy mluvící oblasti, resp. s rodilými mluvčími; formulovat rady, doporučení; vystoupit se souvislou prezentací konkrétní firmy; aktivně používat základní formy interní i vnější firemní komunikace (ústní i písemné); volit adekvátní komunikační prostředky pro popis problémů a nedorozumění a formulovat návrhy řešení. - Syllabus (in Czech)
- Zahraniční návštěva (plánování a zajištění návštěvy; přivítání delegace; seznamování – představování)
- Program návštěvy, resp. jednání (komentář různých typů časového harmonogramu)
- Orientace v místě (prohlídka objektu – oddělení ve firmě; prohlídka místa)
- Interkulturální zvláštnosti - specifika pracovního jednání v německy mluvících oblastech (pracovní oběd aj. situace)
- Studentské prezentace I - vlastní zkušenosti s německy mluvícím prostředím
- Struktura firmy (oddělení, pozice, kompetence)
- Prezentace, resp. propagace firmy ( zaměření firmy, základní číselné údaje; historie a budoucnost firmy)
- Studentské prezentace II - profil firmy
- Firemní komunikace (telefonování, domluvy schůzek a termínů aj.)
- Základy interní korespondence (oznámení, pozvánky, potvrzení)
- Problémy a nedorozumění (omluvy; návrhy řešení ; rady a doporučení)
- Rozdílné jazykové prostředky formální a neformální komunikace
- Souhrnné opakování gramatických jevů viz příslušné lekce
- Literature
- required literature
- BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Lehrbuch. nakl. Klett: nakl. Klett, 2005. info
- BECKER, N, J BRAUNERT and W SCHLENKER. Unternehmen Deutsch – Aufbaukurs Arbeitsbuch. Stuttgart: nakl. Klett, 2006. info
- BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 4 Kursbuch + Arbeitsbuch. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. info
- BECKER, N and J BRAUNERT. Alltag Beruf & Co. 3. Ismaning: Hueber Verlag, 2010. ISBN 978-3-19-301590-7. info
- recommended literature
- BERGLOVÁ, E. Moderní gramatika němčiny. Plzeň: Fraus, 2006. ISBN 80-7238-441-4. info
- Teaching methods (in Czech)
- Forma výuky je založená na aktivní účasti studentů při řešení vybraných komunikačních situací jak v rovině ústní tak písemné. Praktický nácvik probíhá formou simulací reálných situací zaměřených zejména na manažerské pozice. Rozvíjí se tak jazykové dovednosti i schopnost volit vhodné komunikativní prostředky s ohledem na konkrétní situaci a interkulturální odlišnosti.
- Assessment methods (in Czech)
- Prezenční studium: - písemný test (min. 70%), při vyhodnocení bude přihlédnuto k úspěsnému splnění jednotlivých částí testu
- aktivní účast na seminářích (min. 75%)
- příprava a přednesení cizojazyčné prezentace
Student kombinované formy bude samostatně plnit zadané úkoly (gramatická i komunikativní cvičení, četba textů, vyhledávání informací, příprava ústních prezentací atd.) a zpracuje písemné dokumenty podle zadání (dopis, e-mail, zpráva, program schůzky/jednání), které se váže na základní okruhy předmětu. Jejich kontrola a doplňující procvičování se uskuteční během konzultací. Kontrola zvládnutí zadaných forem komunikace bude předmětem závěrečného testu, jehož úspěšné absolvování je podmínkou udělení zápočtu. - Language of instruction
- Czech
- Follow-Up Courses
- Further comments (probably available only in Czech)
- Information on completion of the course: Zápočet je nutno splnit do konce zkouškového období daného semestru.
The course is taught annually.
The course is taught: every week.
Note related to how often the course is taught: 2; KS: 3-3-3; celkem 9.
- Enrolment Statistics (winter 2016, recent)
- Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2016/JN110