CR066 Techniques of Sale and Travel Agency Operation

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
winter 2020
Extent and Intensity
0/2/0. 3 credit(s). Type of Completion: z (credit).
Teacher(s)
Ing. Václav Fišer (seminar tutor)
Prerequisites (in Czech)
SEMESTR(2) && FORMA(P) && (PROGRAM(BC) || PROGRAM(BCE)) && !OBOR(HOE)
Course Enrolment Limitations
The course is also offered to the students of the fields other than those the course is directly associated with.
The capacity limit for the course is 28 student(s).
Current registration and enrolment status: enrolled: 1/28, only registered: 0/28
fields of study / plans the course is directly associated with
Course objectives (in Czech)
Vysvětlit postavení cestovní kanceláře na trhu cestovního ruchu, definovat její funkce a uvést základní organizační modely. Popsat zásady a postupy tvorby produktu a způsoby jeho distribuce. Ukázat legislativní požadavky na provozování cestovní kancelářea cestovní agentury. Pohopení interkulturních rozdílů a jejich role v tvorbě produktu, DMO, poskytování sužeb v cestovním ruchu. Důraz je kladen na praktické příklady a případové studie při tvorbě a prodeji produktu (zájezdu), součástí výuky je i tematicky zaměřená exkurze mimo budovu školy
Syllabus (in Czech)
  • Anotace předmětu: - Vznik a vývoj cestovních kanceláří - Klasifikace cestovních kanceláří a agentur - Organizace a řízení cestovní kanceláře a agentury - Tvorba produktu - Role DMO při tvorbě produktu - Segmentace klientů ve vztahu k interkulturním specifikům. Viv interkulturních specifik na poskytování služeb cestovního ruchu - Cenotvorba - Nabídka produktu - Prodej produktu - Podpora prodeje produktu
Literature
    required literature
  • KLÍMOVÁ, Monika. Techniky prodeje a provozu cestovní kanceláře. : VŠH, 2011. ISBN 978-80-87411-41-4
    recommended literature
  • Sysel, Jiří. Cestovní kancelář, cestovní agentura a informační středisko v cestovním ruchu. 2. rozšířené. Praha : Vysoká škola hotelová v Praze, 2010. 50 s. ISBN 978-80-87411-07-0.
  • KLÍMOVÁ, Monika. Význam odborného vzdělávání pracovníků příjezdového cestovního ruchu v oblasti interkulturních odlišností a etických problémů u segmentu rusky hovořících turistů (The importance of specialist education for staff working with intercultural relations and ethical issues in regards to russian speaking tourists). Jihlava, 2013. info
  • KLÍMOVÁ, Monika. Nové trendy v zážitkovém příjezdovém cestovním ruchu se zohledněním interkulturních odlišností. 2012. ISBN 978-80-87035-56-6. info
    not specified
  • KLÍMOVÁ, Monika. PRINCIPY HALAL TURISMU V PŘÍJEZDOVÉM CESTOVNÍM RUCHU ČESKÉ REPUBLIKY SE ZAMĚŘENÍM NA RUSKY MLUVÍCÍ KLIENTY (PRINCIPLES OF HALAL TOURISM IN INCOMMING TOURISM IN CZECH REPUBLIC, WITH SPECIAL REGARD TO RUSSIAN SPEAKING CLIENTS). Studia turistica. Jihlava: VŠP Jihlava, 2013, vol. 4, No 1, p. 43-52. ISSN 1804-252X. info
Teaching methods (in Czech)
Semináře, diskuse, skupinová práce, exkurze
Assessment methods (in Czech)
seminární práce a její obhajobě na jedno z uvedených témat: 1.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE 2.ZALOŽENÍ CESTOVNÍ AGENTURY 3.ANALÝZA JIŽ EXISTUJÍCÍ CESTOVNÍ KANCELÁŘE ČI AGENTURY
Language of instruction
Czech
Follow-Up Courses
Further comments (probably available only in Czech)
The course can also be completed outside the examination period.
Information on the per-term frequency of the course: VP.
Note related to how often the course is taught: VP.
Information on the extent and intensity of the course: 3-3-3.
The course is also listed under the following terms Winter 2008, Summer 2009, Winter 2009, Summer 2010, Winter 2010, Summer 2011, winter 2011, Summer 2012, winter 2012, winter 2013, Summer 2014, winter 2014, winter 2015, winter 2016, winter 2017, winter 2018, winter 2019, winter 2021.
  • Enrolment Statistics (winter 2020, recent)
  • Permalink: https://is.ucp.cz/course/ucp/winter2020/CR066