BM2021RDM Strategické řízení digitálního marketingu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Mgr. Peter Cyprich, DiS. (přednášející)
Garance
Ing. Jitka Veselá, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Strategické řízení digitálního marketingu
Typ předmětu PVP – skupina A doporučený ročník / semestr 2/3
Rozsah studijního předmětu 1+1/týden
př./cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/
cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Ústní zkouška, případová studie
.
Garant předmětu Ing. Jitka Veselá, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Koordinace obsahové i formální stránky přípravy výuky. Zásadní nebo nová témata přednáší vždy garant předmětu. Podíl na stanovení obsahu a úrovně kontrolních testů. Spoluúčast na zpracování studijních podpor.
Vyučující
Ing. Jitka Veselá, Ph.D. (přednášející 100 %)
Mgr. Veronika Szabóová (cvičící 100 %)
Stručná anotace předmětu
Studijní předmět je zaměřen na strategický rámec marketingových komunikačních aktivit a to se zacílením na reklamu v digitálním prostředí. Studenti budou v rámci kurzu seznámeni s procesem strategického plánování reklamních kampaní, bude jim objasněn pojem digitální marketing a jeho platformy. Detailní pozornost bude věnována jednotlivým médiím používaným v digitálním marketingu. Tyto teoretické poznatky převedou studenti do praktické aplikace prostřednictvím případové studie, která bude součástí dílčího hodnocení předmětu.

Hlavní témata předmětu:
• Strategické řízení v tradičním pojetí a v pojetí digitálního marketingu – situační analýza, formulace a implementace strategie
• Úvod do digitálneho marketingu: marketing 4.0., digitálna marketingová komunikácia v systéme
integrovanej marketingovej komunikácie
• B2B a B2C digitálna marketingová komunikácia
• Tvorba hodnoty značky: značka v digitálnom priestore, prezentácia a promo firmy v on-line prostredí
• Trhové segmenty: segmentácia spotrebiteľa v digitálnom marketingu, digitálny spotrebiteľ, nový
model spotrebiteľského správania
• Stanovenie výrobkovej stratégie v digitálnom marketingu
• Tvorba cenových stratégií v digitálnom marketingu
• Proces tvorby distribučných stratégií
• Príprava a návrhy stratégie a on-line taktík: implementácia stratégie a realizácia social media
kampane
• Nové výzvy v digitálnom marketingu
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
SVĚTLÍK, J. a kol. Reklama. Teorie, koncepce, modely. 1. vyd. Rzeszów: Vysoká škola informatiky a managementu v Rzeszówě, 2017. 622 s. ISBN 978-83-64286-71-1.
FREY, P. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 1. vyd. Praha: Management Press, 2017. 212 s. ISBN 978-80-72613-89-2.

Doporučená:
JANOUCH, V. Internetový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2017. 376 s. ISBN 978-80-25143-22-3.
KOLEKTIV. Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2017. 216 s. ISBN 978-80-25142-93-6.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2021, zima 2023, zima 2024.