BM2031RTP Řízení tvorby produktu

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
1/1/0. 4 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
Ing. Jana Kalousová (přednášející)
Garance
Ing. Jana Kalousová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Řízení tvorby produktu
Typ předmětu PVP A doporučený ročník / semestr 3/5
Rozsah studijního předmětu 1+1 /týden
př.+ cv. hod. 13/13
př./cv. kreditů 4
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Prezentace případové studie
.
Garant předmětu Ing. Jana Kalousová (P)
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující

Jméno Praha Znojmo Mariánské Lázně
Ing. Jana Kalousová (P) přednášející 55 % přednášející 55 % přednášející 55 %
Ing. Jaromír Polášek (P) přednášející 25 %
cvičící 50 % přednášející 25 %
cvičící 50 % přednášející 25 %
cvičící 50 %
Ing. Lenka Fidranská (P)
přednášející 20 %
cvičící 50 % přednášející 20 %
cvičící 50 % přednášející 20 %
cvičící 50 %

Stručná anotace předmětu
Cílem předmětu je seznámit a prakticky procvičit řízení tvorby produktu a jeho realizaci na trhu cestovního ruchu. Řízení tvorby produktu je probráno z pozice různých subjektů trhu cestovního ruchu – destinace, ubytovací zařízení, stravovací zařízení, cestovní kancelář a další. Předmět zahrnuje aktuální trendy spotřebitelské poptávky domácí i zahraniční a změnu potřeb stávajících či potenciálních návštěvníků (klientů).

Na příkladech z praxe se student naučí porozumět podstatě přednášené či procvičované látky a aplikovat získané poznatky na obdobné případy. Student se díky využití metody případových studií učí řešit aktuální a reálné situace a problémy a využívat svých zkušeností při aktivním hledání možných přístupů a řešení. Studenti jsou schopni vytvořit si samostatné funkční postupy nejen pro využití ve výuce, ale zejména pro následné vykonávání manažerských pozic a svůj další procesní rozvoj. Případové studie představují v rámci daného předmětu efektivní metodu přípravy a vzdělávání studentů. Případové studie umožní rozvoj dovedností studentů díky orientaci na řešení konkrétních problémových situací.

Hlavní témat předmětu:
• Produkt cestovního ruchu – terminologie, nabídka a poptávka v cestovním ruchu.
• Poptávka, potřeby, spotřeba – vývoj na trhu a aktuální trendy.
• Kvantitativní a kvalitativní rysy poptávky – výzkum trhu cestovního ruchu.
• Specifika zahraniční poptávky dle vybraných zdrojových trhů.
• Plánování a řízení tvorby produktu a produktového cyklu.
• Udržitelnost a kvalita produktu cestovního ruchu.
• Tvorba produktu cestovního ruchu z pozice destinace.
• Tvorba produktu cestovního ruchu z pozice ubytovacího zařízení.
• Tvorba produktu cestovního ruchu z pozice gastronomického zařízení.
• Tvorba produktu cestovního ruchu z pozice cestovní kanceláře.
• Tvorba produktu cestovního ruchu z pozice ostatních subjektů trhu (dopravce, zábavní park a další).
• Využití informačních a komunikačních technologií v tvorbě produktu.
• Financování tvorby produktu.
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
PALATKOVÁ, M. Marketingový management destinací. Praha: Grada Publishing, 2011, 208 stran. ISBN 978-80-247-3749-2.
PALATKOVÁ, M. a ZICHOVÁ, J. Ekonomika turismu: Turismus České republiky. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, 264 stran. ISBN 978-80-247-3643-3.
Doporučená:
MMR, CzechTourism: Český systém kvality služeb v cestovním ruchu – webový portál http://www.csks.cz/
Zákon č. 111/2018 Sb., kterým se mění zákon č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání a o výkonu některých činností v oblasti cestovního ruchu, ve znění pozdějších předpisů.

Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 8 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 8 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2023, zima 2024.