MD2011MEM Mezinárodní marketing

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
zima 2022
Rozsah
2/1/0. 5 kr. Ukončení: zk.
Vyučující
prof. PhDr. Ľudovít Hajduk, Ph.D. (přednášející)
Ing. Ondřej Kašťák (přednášející)
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. (přednášející)
Garance
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Informace učitele
Název studijního předmětu Mezinárodní marketing
Typ předmětu ZT doporučený ročník / semestr 1/1
Rozsah studijního předmětu 2+1/týden
př. +cv. hod. 26/13 př./cv. kreditů 5
Prerekvizity, korekvizity, ekvivalence ----
Způsob ověření studijních výsledků zkouška Forma výuky přednášky/ cvičení
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta Posluchač prezentuje vybrané téma v Power Pointu a po zapracování připomínek odevzdá seminární práci.
.
Garant předmětu doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
Zapojení garanta do výuky předmětu Garant stanovuje koncepci výuky, přednáší většinu témat, dále stanovuje koncepci cvičení a dohlíží na jejich vedení.
Vyučující
Jméno Praha Bratislava
doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D. přednášející 75 % přednášející 75 %
doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.. přednášející 25 %
cvičící 100 %
PhDr. Tatiana Tökölyová, PhD. přednášející 25 %
cvičící 100 %

Stručná anotace předmětu
Posluchači získají poznatky a dovednosti z oblasti moderního mezinárodního marketingu se zaměřením na velké, střední i malé firmy, osvojí si zásady strategického řízení v mezinárodním marketingu, talent marketingu, mezinárodního marketingového výzkumu a nových trendů v internetovém marketingu. Pozornost bude rovněž věnována ochraně osobních údajů v moderním pojetí a celebritám v mezinárodním marketingu i politice.
Hlavní témata předmětu:
• Elektronické zdroje informací, klasický mezinárodní marketing a nové trendy
• Legislativa (ochrana osobních údajů), mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání a zahraniční investice (dohody o ochraně investic)
• Strategie v mezinárodním marketingu
• Marketingový výzkum na zahraničních trzích
• Segmentace mezinárodních trhů, targeting, positioning
• Specifika marketingové komunikace při pronikání na zahraniční trhy
• Cenová a komunikační politika
• Význam Internetu v mezinárodním marketingu
• Behaviorální kompetence manažera marketingu v mezinárodních firmách
• Mezinárodní marketing v kultuře a sportu
• Mezinárodní politický marketing, Čína jako okno do budoucnosti sociálních sítí a e-commerce
• Celebrity v mezinárodním marketingu
• Nové trendy v marketingu, umělá a business inteligence, svět v roce 2035
Studijní literatura a studijní pomůcky
Povinná:
MACHKOVÁ, Hana: Mezinárodní marketing, strategické trendy a příklady z praxe, Grada ,2015, ISBN 978-80-247-5366-9
ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol.: Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha : C. H. Beck, 2017. 000 s. ISBN 978-80-7400-441-4.
ŠTĚDROŇ, Bohumír a kol.: Mezinárodní marketing a informační technologie, Wolters Kluwer, Praha2011
Doporučená:
FORET, M. (2011). Marketingová komunikace. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251- 3432-0.
FORET, M. (2013). Marketingová komunikace. 3. aktualizované vydání. Praha: Albatros Me¬dia. ISBN 978-80-266-032-14.
Informace ke kombinované nebo distanční formě
Rozsah konzultací (soustředění) 12 hodin
Informace o způsobu kontaktu s vyučujícím
V souladu s vnitřními předpisy a rozvrhem probíhá kontaktní výuka v rozsahu 12 hodin. Vyučující jsou k dispozici v konzultačních hodinách nejméně v rozsahu 2 hodiny týdně, dále je možné se informovat nebo domluvit individuální konzultace nad rámec konzultačních hodin formou e-mailu, kontaktní údaje poskytnou vyučující a jsou dostupné na profilu pedagoga ve studijním informačním systému Moggis.
Předmět je zařazen také v obdobích zima 2020, zima 2021, zima 2023, zima 2024.