J 2010

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu

CHROMÝ, Jan and Donna DVORAK

Basic information

Original name

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu

Name in Czech

Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu

Name (in English)

Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism

Authors

CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Donna DVORAK (840 United States of America)

Edition

Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2010, 1214-9187

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50200 5.2 Economics and Business

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/25619161:_____/10:00000002

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

Keywords (in Czech)

cíle; komunikace; marketing; didaktika

Keywords in English

objectives; communications; marketing; didactic

Tags

Reviewed

Links

WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 9/11/2010 22:31, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.

Abstract

V originále

Cíle marketingové komunikace v cestovním ruchu jsou dány spíše obchodními zájmy. Didaktické kognitivní cíle slouží k výuce většiny předmětů. Tento příspěvek se zabývá hypotézou, že stanovení cílů v rozumové (marketing) a kognitivní oblasti (didaktika) by mělo probíhat velmi podobným způsobem. V těchto souvislostech by pak bylo možné inovovat marketingové cíle v oblasti turistického ruchu.

In English

The objectives of marketing communication in tourism are primarily determined by business strategies and interests. Didactic cognitive objectives are set in the course of teaching a particular subject. This article focuses on the hypothesis that the determination of objectives in the rational (marketing) and cognitive (didactic) area should be executed in a way similar to that of marketing communication. In this context, it would then be possible to improve marketing objectives in the field of travel and tourism.