Detailed Information on Publication Record
2010
Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
CHROMÝ, Jan and Donna DVORAKBasic information
Original name
Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
Name in Czech
Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
Name (in English)
Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism
Authors
CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Donna DVORAK (840 United States of America)
Edition
Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2010, 1214-9187
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/25619161:_____/10:00000002
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech)
cíle; komunikace; marketing; didaktika
Keywords in English
objectives; communications; marketing; didactic
Tags
Reviewed
Links
WD-37-07-2, research and development project.
Změněno: 9/11/2010 22:31, Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
V originále
Cíle marketingové komunikace v cestovním ruchu jsou dány spíše obchodními zájmy. Didaktické kognitivní cíle slouží k výuce většiny předmětů. Tento příspěvek se zabývá hypotézou, že stanovení cílů v rozumové (marketing) a kognitivní oblasti (didaktika) by mělo probíhat velmi podobným způsobem. V těchto souvislostech by pak bylo možné inovovat marketingové cíle v oblasti turistického ruchu.
In English
The objectives of marketing communication in tourism are primarily determined by business strategies and interests. Didactic cognitive objectives are set in the course of teaching a particular subject. This article focuses on the hypothesis that the determination of objectives in the rational (marketing) and cognitive (didactic) area should be executed in a way similar to that of marketing communication. In this context, it would then be possible to improve marketing objectives in the field of travel and tourism.