CHROMÝ, Jan and Donna DVORAK. Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu (Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism). Media4u Magazine. Praha: Media4u Magazine, 2010, vol. 7, No 1, p. 21-24. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
Name in Czech Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
Name (in English) Innovation of marketing objectives in the field of travel and tourism
Authors CHROMÝ, Jan (203 Czech Republic, guarantor) and Donna DVORAK (840 United States of America).
Edition Media4u Magazine, Praha, Media4u Magazine, 2010, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50200 5.2 Economics and Business
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Čtvrtletní plně recenzovaný časopis pro podporu vzdělávání
RIV identification code RIV/25619161:_____/10:00000002
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Keywords (in Czech) cíle; komunikace; marketing; didaktika
Keywords in English objectives; communications; marketing; didactic
Tags Inovace marketingových cílů v oblasti cestovního ruchu
Tags Reviewed
Links WD-37-07-2, research and development project.
Changed by Changed by: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D., učo 4147. Changed: 9/11/2010 22:31.
Abstract
Cíle marketingové komunikace v cestovním ruchu jsou dány spíše obchodními zájmy. Didaktické kognitivní cíle slouží k výuce většiny předmětů. Tento příspěvek se zabývá hypotézou, že stanovení cílů v rozumové (marketing) a kognitivní oblasti (didaktika) by mělo probíhat velmi podobným způsobem. V těchto souvislostech by pak bylo možné inovovat marketingové cíle v oblasti turistického ruchu.
Abstract (in English)
The objectives of marketing communication in tourism are primarily determined by business strategies and interests. Didactic cognitive objectives are set in the course of teaching a particular subject. This article focuses on the hypothesis that the determination of objectives in the rational (marketing) and cognitive (didactic) area should be executed in a way similar to that of marketing communication. In this context, it would then be possible to improve marketing objectives in the field of travel and tourism.
PrintDisplayed: 5/5/2024 22:05