J 2013

Approaches to Managing Destinations in the Czech Republic – current situation

PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA

Základní údaje

Originální název

Approaches to Managing Destinations in the Czech Republic – current situation

Název česky

Přístupy k řízení destinací cestovního ruchu v České republice – současná situace

Autoři

PLZÁKOVÁ, Lucie a Petr STUDNIČKA

Vydání

Ekonomická revue cestovného ruchu, Banská Bystrica, UMB, 2013, 0139-8660

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50200 5.2 Economics and Business

Stát vydavatele

Slovensko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

Administrativní jednotky a regiony cestovního ruchu, Česká republika, destinační management, NUTS

Klíčová slova anglicky

Administrative units and tourism regions, Czech Republic, destination management, NUTS

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 13. 12. 2013 11:33, Ing. Petr Studnička, PhD.

Anotace

ORIG CZ

V originále

One of the most significant factors influencing the form of destination management is the environment in which the management process takes place. At present, there is no ideal management system in tourism destinations. The type of policy of the regional development of a territory may lead to diversities, too. Officially, there are 17 tourism regions in the Czech Republic, some of them are located in territories of several administrative units – 14 regions (NUTS 3). The destination management is very complicated, too, due to the fact the most effective tool of management, financing, is mostly directed from regions of cohesion (NUTS 2), the number of these regions in the Czech Republic equalling 8. The article describes three basic models applied within Czech destination management. The role and extent of public administration, municipalities and private sector, and related financial participation in tourism development represent the basic difference among individual models.

Česky

Jedním z nejvýznamnějších faktorů, který ovlivňuje formu destinačního managementu, je prostředí, ve kterém se uskutečňují manažerské procesy. Nyní neexistuje ideální systém řízení v destinacích cestovního ruchu. Typ politiky regionálního rozvoje v území může vést k rozmanitostem. V České republice je oficiálně ustaveno 17 regionů cestovního ruchu, přičemž některé z nich jsou situovány na území několika administrativních jednotek – 14 krajů (NUTS 3). Destinační management je velmi komplikovaný také kvůli skutečnosti, že nejúčinnější nástroj řízení, kterým je financování, je převážně směřován z regionů soudržnosti (NUTS 2), kterých je v České republice 8. Příspěvek popisuje tři základní modely užívané v rámci českého destinačního managementu. Role a míra zapojení veřejné správy, obcí a soukromého sektoru a s nimi spojená finanční spoluúčast v rozvoji cestovního ruchu představují základní rozdíl mezi jednotlivými modely.
Zobrazeno: 24. 11. 2024 04:01