V originále
Cílem projektu Nová tvář Hotelu Stein je omezit vlivy sezónních výkyvů a zvýšit konkurenceschopnost hotelu Stein prostřednictvím inovací manažerských aktivit zaměřených na zákazníka a inovací nabízených služeb. Teoreticky je popsán přístup k inovacím a transferu znalostí v hotelnictví a cestovním ruchu, jehož výstupem je zpracovaná Cross-Case analýza. V průběhu řešení bylo realizováno rozsáhlé dotazníkové šetření, které bylo zaměřeno na hotelové hosty, okolní prostředí a konkurenci českých a německých ubytovacích zařízení. Pozornost byla věnována segmentaci trhu, návrhu nových pobytových balíčků a zpracování SWOT analýzy. Výstupem jsou návrhy inovací procesů, produktů a služeb, které by měly vést ke zlepšení současného stavu v podobě obchodního plánu. Jeho součástí je i Risk analýza. Z metodologických přístupů byly využity model KID (koordinace, inovace, diverzifikace), systém CRM (Customer Relationship Management) a model 3V (value customer, value proposition, value network). V příloze je uveden dotazník pro hotelové hosty, který byl distribuován v období od července do září 2012.
In English
The aim of the project The New Face of Hotel Stein is to reduce the impact of seasonal fluctuations and increase the competitiveness of Hotel Stein through innovation in management activities focused on the customer, and innovation in the services offered. A theoretical approach to innovation and knowledge transfer in the hotel and tourism industry is described, the output of which is processed using a Cross-Case Analysis. During the project an extensive questionnaire survey was carried out, which focused on the hotel guests, the environment, and competition from Czech and German accommodation. Attention was given to market segmentation, design of new packages and conducting a SWOT analysis. The output includes suggestions for the innovation of processes, products and services, which should lead to an improvement of the current situation in the form of a business plan, and also includes a risk analysis. The methodological approaches included use of the KID model (coordination, innovation, diversification), the CRM system (Customer Relationship Management) and the 3V model (value customer, value proposition, value network). The annex includes a questionnaire for hotel guests, which was distributed from July to September 2012.