J 2013

Probe into the State od Marketing Systems of Czech Hotel Companies

SOCHŮRKOVÁ, Martina a Jan HÁN

Základní údaje

Originální název

Probe into the State od Marketing Systems of Czech Hotel Companies

Název česky

Sonda do stavu marketingových systémů českých hotelových společností

Autoři

SOCHŮRKOVÁ, Martina a Jan HÁN

Vydání

Czech Hospitality and Tourism Papers, Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s.r.o. 2013, 1801-1535

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova česky

cena, cílová skupina, hotel, konkurence, marketing, malé hotely, marketingové nástroje, obsazenost, revenue management, velké hotely

Klíčová slova anglicky

big hotels, competition, hotel, marketing, marketing tools, occupancy, prize, revenue management, small hotels, target market

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 21. 9. 2014 20:03, Ing. Martina Sochůrková

Anotace

V originále

The article describes the results of a questionnaire survey, which was oriented towards the use of marketing tools in the management of hotels and was carried out between member hotels of the Czech Association of Hotels and Restaurants. The first part deals with the methods and results of the probe into the state of the marketing systems of the Czech hotel companies. And the second part maps the current situation in the Czech hotel market, the attitude of the hotels to the use of marketing and discusses the recommendations and trends.