J
2013
Probe into the State od Marketing Systems of Czech Hotel Companies
SOCHŮRKOVÁ, Martina a Jan HÁN
Základní údaje
Originální název
Probe into the State od Marketing Systems of Czech Hotel Companies
Název česky
Sonda do stavu marketingových systémů českých hotelových společností
Autoři
SOCHŮRKOVÁ, Martina a Jan HÁN
Vydání
Czech Hospitality and Tourism Papers, Vysoká škola hotelová v Praze 8, spol. s.r.o. 2013, 1801-1535
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova česky
cena, cílová skupina, hotel, konkurence, marketing, malé hotely, marketingové nástroje, obsazenost, revenue management, velké hotely
Klíčová slova anglicky
big hotels, competition, hotel, marketing, marketing tools, occupancy, prize, revenue management, small hotels, target market
V originále
The article describes the results of a questionnaire survey, which was oriented towards the use of marketing tools in the management of hotels and was carried out between member hotels of the Czech Association of Hotels and Restaurants. The first part deals with the methods and results of the probe into the state of the marketing systems of the Czech hotel companies. And the second part maps the current situation in the Czech hotel market, the attitude of the hotels to the use of marketing and discusses the recommendations and trends.
Zobrazeno: 24. 11. 2024 06:09