SOCHŮRKOVÁ, Martina. Importance of hotel software, their relation to operation and hotel management. In Občanské sdružení Educom. SBORNÍK RECENZOVANÝCH PŘÍSPĚVKŮ Z MEZINÁRODNÍ VĚDECKÉ KONFERENCE - CESTOVNÍ RUCH DO ROKU 2020 VIZE A PŘÍLEŽITOSTI. 2013. ISBN 978-80-7392-201-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Importance of hotel software, their relation to operation and hotel management
Název česky Význam hotelových softwarů, jejich vazby na provoz a řízení ubytovacích zařízení
Autoři SOCHŮRKOVÁ, Martina.
Vydání SBORNÍK RECENZOVANÝCH PŘÍSPĚVKŮ Z MEZINÁRODNÍ VĚDECKÉ KONFERENCE - CESTOVNÍ RUCH DO ROKU 2020 VIZE A PŘÍLEŽITOSTI, 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
ISBN 978-80-7392-201-6
Klíčová slova česky IInformační a komunikační technologie. Informační systém. Hotelový software. Property Management Systems.
Klíčová slova anglicky Information and Communication Technologies. Information system. Hotel software. Property Management System.
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Ing. Martina Sochůrková, učo 8307. Změněno: 3. 1. 2014 16:15.
Anotace
The article discusses the importance of hotel software, their ties to the operation and the management of hotels. It explains the basic concepts in the field of Property Management Systems in the hotel industry; it speaks about the role of hotel software in terms of each hotel department-level operations, organization and management of the hotel. It deals with the results of a survey conducted among university students of tourism, it assesses the current situation of PMS in the hotel industry in the Czech Republic, it points to the lack of training of current and future employees in the hotel industry. It also deals with specific recommendations for improving the situation up skill employees in the field and enhances the perception of the importance of PMS for leadership and management of the hotel.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 02:24