LUSTIGOVÁ, Zdena. NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU (New ways of marketing in Hospitality and Tourism). In . MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE CESTOVNÍ RUCH, HOTELNICTVÍ A LÁZEŇSTVÍ VE SVĚTLE VĚDECKÉHO VÝZKUMU A PRAXE. Opava: Slezská universita Opava, 2014, p. 221-227, 6 pp. ISBN 978-80-7248-955-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU
Name (in English) New ways of marketing in Hospitality and Tourism
Authors LUSTIGOVÁ, Zdena.
Edition Opava, . MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE CESTOVNÍ RUCH, HOTELNICTVÍ A LÁZEŇSTVÍ VE SVĚTLE VĚDECKÉHO VÝZKUMU A PRAXE, p. 221-227, 6 pp. 2014.
Publisher Slezská universita Opava
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN 978-80-7248-955-8
Keywords in English Google Online Marketing Challenge; International competition; marketing;Action Learning; Team Learning
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Changed: 17/2/2015 12:29.
Abstract
Článek se zabývá novými možnostmi marketingu a možnostmi jejich projekce do výuky na školách, zabývajících se turistickým ruchem, hotelnictvím a lázeňstvím. Popisuje především využití některých aktivit společnosti Google, zejména Google Online Marketing Challenge. Google Online Marketing Chalenge je celosvětová soutěž, ve které jednotlivé studentské týmy realizují marketingové kampaně. Soutěž se může uplatnit zejména v disciplínách marketing, turismus, komunikační a informační systémy. Umožňuje studentům získat praktickou zkušenost s nejmodernějšími metodami marketingu.
Abstract (in English)
Presented article deals with new marketing opportunities and emphasises on their projections into the curriculum of schools, specialised on tourism and hospitality/spa management. Special attention is paid to activities of Google, mainly to Google Online Marketing Challenge. GOMC is a global competition in which student teams implement various marketing campaigns. Competition can be applied especially in disciplines such as marketing, communication and information systems, business intelligence, etc. It allows students to gain practical experience with the latest trends in marketing.
PrintDisplayed: 5/7/2024 14:19