D 2014

NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU

LUSTIGOVÁ, Zdena

Basic information

Original name

NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU

Name (in English)

New ways of marketing in Hospitality and Tourism

Authors

LUSTIGOVÁ, Zdena

Edition

Opava, . MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE CESTOVNÍ RUCH, HOTELNICTVÍ A LÁZEŇSTVÍ VE SVĚTLE VĚDECKÉHO VÝZKUMU A PRAXE, p. 221-227, 6 pp. 2014

Publisher

Slezská universita Opava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

Organization unit

University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.

ISBN

978-80-7248-955-8

Keywords in English

Google Online Marketing Challenge; International competition; marketing;Action Learning; Team Learning

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 17/2/2015 12:29, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Abstract

V originále

Článek se zabývá novými možnostmi marketingu a možnostmi jejich projekce do výuky na školách, zabývajících se turistickým ruchem, hotelnictvím a lázeňstvím. Popisuje především využití některých aktivit společnosti Google, zejména Google Online Marketing Challenge. Google Online Marketing Chalenge je celosvětová soutěž, ve které jednotlivé studentské týmy realizují marketingové kampaně. Soutěž se může uplatnit zejména v disciplínách marketing, turismus, komunikační a informační systémy. Umožňuje studentům získat praktickou zkušenost s nejmodernějšími metodami marketingu.

In English

Presented article deals with new marketing opportunities and emphasises on their projections into the curriculum of schools, specialised on tourism and hospitality/spa management. Special attention is paid to activities of Google, mainly to Google Online Marketing Challenge. GOMC is a global competition in which student teams implement various marketing campaigns. Competition can be applied especially in disciplines such as marketing, communication and information systems, business intelligence, etc. It allows students to gain practical experience with the latest trends in marketing.