Detailed Information on Publication Record
2014
NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU
LUSTIGOVÁ, ZdenaBasic information
Original name
NOVÉ CESTY MARKETINGU V HOTELNICTVÍ A CESTOVNÍM RUCHU
Name (in English)
New ways of marketing in Hospitality and Tourism
Authors
LUSTIGOVÁ, Zdena
Edition
Opava, . MEZINÁRODNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE CESTOVNÍ RUCH, HOTELNICTVÍ A LÁZEŇSTVÍ VE SVĚTLE VĚDECKÉHO VÝZKUMU A PRAXE, p. 221-227, 6 pp. 2014
Publisher
Slezská universita Opava
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
Organization unit
University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
ISBN
978-80-7248-955-8
Keywords in English
Google Online Marketing Challenge; International competition; marketing;Action Learning; Team Learning
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 17/2/2015 12:29, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
V originále
Článek se zabývá novými možnostmi marketingu a možnostmi jejich projekce do výuky na školách, zabývajících se turistickým ruchem, hotelnictvím a lázeňstvím. Popisuje především využití některých aktivit společnosti Google, zejména Google Online Marketing Challenge. Google Online Marketing Chalenge je celosvětová soutěž, ve které jednotlivé studentské týmy realizují marketingové kampaně. Soutěž se může uplatnit zejména v disciplínách marketing, turismus, komunikační a informační systémy. Umožňuje studentům získat praktickou zkušenost s nejmodernějšími metodami marketingu.
In English
Presented article deals with new marketing opportunities and emphasises on their projections into the curriculum of schools, specialised on tourism and hospitality/spa management. Special attention is paid to activities of Google, mainly to Google Online Marketing Challenge. GOMC is a global competition in which student teams implement various marketing campaigns. Competition can be applied especially in disciplines such as marketing, communication and information systems, business intelligence, etc. It allows students to gain practical experience with the latest trends in marketing.