LUSTIGOVÁ, Zdena. TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT. In Metin Kozak & Nazmi Kozak. Proceedings of 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference. Istanbul, Turkey, 2014, 6 s.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT
Autoři LUSTIGOVÁ, Zdena.
Vydání Istanbul, Turkey, Proceedings of 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference, 6 s. 2014.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10103 Statistics and probability
Stát vydavatele Turecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Organizační jednotka University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky business intelligence, data mining, text mining, customers relationship, hotel and spa industry
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc., učo 12440. Změněno: 27. 2. 2014 10:36.
Anotace
With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining, mainly with respect to customers relationship area.
VytisknoutZobrazeno: 5. 7. 2024 03:05