2014
TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT
LUSTIGOVÁ, ZdenaZákladní údaje
Originální název
TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT
Autoři
LUSTIGOVÁ, Zdena
Vydání
Istanbul, Turkey, Proceedings of 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference, 6 s. 2014
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10103 Statistics and probability
Stát vydavatele
Turecko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.
Klíčová slova anglicky
business intelligence, data mining, text mining, customers relationship, hotel and spa industry
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 10:36, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.
Anotace
V originále
With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining, mainly with respect to customers relationship area.