D 2014

TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT

LUSTIGOVÁ, Zdena

Základní údaje

Originální název

TEXT MINING ANALYSIS FOR THE IMPROVEMENT OF CUSTOMERS RELATIONSHIP IN HOSPITALITY MANAGEMENT

Autoři

LUSTIGOVÁ, Zdena

Vydání

Istanbul, Turkey, Proceedings of 3rd Interdisciplinary Tourism Research Conference, 6 s. 2014

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10103 Statistics and probability

Stát vydavatele

Turecko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.

Klíčová slova anglicky

business intelligence, data mining, text mining, customers relationship, hotel and spa industry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 10:36, doc. RNDr. Zdena Lustigová, CSc.

Anotace

V originále

With the easy availability of huge volumes of text-based information freely available on the Internet and Intranet, text mining can be used by hotel and spa industry to develop competitive and strategic intelligence. The paper reviews nowadays literature of text mining within hospitality industry management, and discusses features of selected text mining software packages in analyzing unstructured qualitative data in the following key steps: data preparation, data analysis, and result reporting. Based on comparative study, this article also presents examples of use and discusses potential, advantages and current technological limitations of text mining, mainly with respect to customers relationship area.